Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det gå för Time när hon är med i TV?


time:

Jag är jätterädd för att åka ut i första ronden faktiskt. Vissa frågor är ju superenkla, andra är ju helt omöjliga - t ex så kan jag nästan ingenting om sport förutom finsk hockey och engelsk fotboll. Med lite tur så går jag vidare men med rejäl otur faller jag bort direkt. Tänk så hemskt!!!

Är du rädd för att hamna på youtube ifall du gör bort dig/säger något kul?


   
SvaraCitera

time:

Du behöver ju inte vara med om du inte vill sen! Hon som ringde var helt otroligt gullig dock. Hade gärna pratat mer med henne i telefon om allt möjligt. Så himla glad och vänlig.

jo vill men läskigt? sitter alltid och skriker, samma med jeopardy

"JAG KAN JU DET HÄR JAG KAN ALLT JAG BORDE VARA MED FAN VAD DÅLIGA DOM ÄR"


   
SvaraCitera

time: men jag kikar nästan alltid på vem vet mest och sitter alltid och skriker ut svaren hemma i soffan.

Det är definitivt en bra start!

time: Det kommer ju vara en helt annan grej när jag väl står där för då är man ju nervös på ett helt annat sätt!

Beror på, vissa tänker bättre under stress, andra sämre. Hur är det för dig?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

N.W:

Är du rädd för att hamna på youtube ifall du gör bort dig/säger något kul?

Lite... Men det beror på varför jag skulle hamna där. Om det är för att jag typ gör en ful grimas eller svarar något helt jävla out-of-the-blue-tokigt, som t ex om jag säger att jag är feminist och inte känner igen FI-loggan, så skulle jag ju vara tokrädd för att det lades upp. Om jag däremot hamnade på youtube för att jag var charmig och kul trots att jag svarade fel skulle jag inte bry mig.

Men ja, är lite skraj för "tjock feminist gör bort sig totalt i vem vet mest"-klipp. Ja. 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Razor:

Det är definitivt en bra start!

Beror på, vissa tänker bättre under stress, andra sämre. Hur är det för dig?

Jag presterar bra under stress för det mesta men däremot har jag en nackdel i form av att jag kan bli så ivrig över att svara rätt att jag sjabblar ihop det och stökar till svaret. Ska försöka få mina kompisar att spela massa lightning round-spel med mig där jag måste svara snabbt under press! 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

N.W:

Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera

time: Jag presterar bra under stress för det mesta men däremot har jag en nackdel i form av att jag kan bli så ivrig över att svara rätt att jag sjabblar ihop det och stökar till svaret. Ska försöka få mina kompisar att spela massa lightning round-spel med mig där jag måste svara snabbt under press!

Hm, jag har också det problemet att vara för ivrig ibland. Nått som funkar för mig är att jag nyper mig själv hårt för att bromsa mig, funkar för mig. Det lugnar mig tillräckligt för att jag ska få tillbaka kontrollen. Kolla om du kan hitta nån metod i stunden för att bromsa dig själv nån sekund, det räcker för att man ska få tillbaka balansen.

Det är alltid bra att öva på att hantera uppgifter under stress. Tumme upp


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Razor:

Hm, jag har också det problemet att vara för ivrig ibland. Nått som funkar för mig är att jag nyper mig själv hårt för att bromsa mig, funkar för mig. Det lugnar mig tillräckligt för att jag ska få tillbaka kontrollen. Kolla om du kan hitta nån metod i stunden för att bromsa dig själv nån sekund, det räcker för att man ska få tillbaka balansen.

Det är alltid bra att öva på att hantera uppgifter under stress. Tumme upp

Det är konstigt, i vissa fall klarar jag det jättebra, i andra all flippar jag totalt. Typ när svenska försvarsmakten hade det där coola testet online (minnestester, snabba svar på frågor, att snabbt kunna avgöra säkerhetsrisker) så fick jag full pott, och jag skriver bäst uppsatser om jag väntar till sista dagen så det måste skrivas just under press. Får jag en fråga i skolan så kan jag dock ba "öööööh"-a ur helt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tycker ni är så himla gulliga som röstat på att jag vinner finalen och att ingen röstat på att jag åker ut i första. Hjärta Ni vet väl dock om att jag inte kan se vem som röstat vad? Blink


   
SvaraCitera

time: Det är konstigt, i vissa fall klarar jag det jättebra, i andra all flippar jag totalt. Typ när svenska försvarsmakten hade det där coola testet online (minnestester, snabba svar på frågor, att snabbt kunna avgöra säkerhetsrisker) så fick jag full pott, och jag skriver bäst uppsatser om jag väntar till sista dagen så det måste skrivas just under press. Får jag en fråga i skolan så kan jag dock ba "öööööh"-a ur helt.

Hm, har det att göra med uppmärksamhet från omgivningen? De tester du klarade bra, gjorde du de ensam eller omgiven av andra?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Razor:

Hm, har det att göra med uppmärksamhet från omgivningen? De tester du klarade bra, gjorde du de ensam eller omgiven av andra?

Ensam! Så det blir ju en annan grej när man är omringad av andra vuxna människor som också sökt för att de tror att de skulle kunna vinna.


   
SvaraCitera

time: Tar sig till finalen och vinner

heja heja


   
SvaraCitera

time: Ensam! Så det blir ju en annan grej när man är omringad av andra vuxna människor som också sökt för att de tror att de skulle kunna vinna.

Okej, det kan vara en bromsande faktor men behöver inte vara det. Får man ha med sig anhöriga/vänner med i studion som stöd/pepp?  


   
SvaraCitera

Det kommer nog gå finfint! Det är många ganska vassa knivar i skåpet med där, så du får kanske damma av minnet innan du går in i TV-studion. Gör du det kan du nog komma långt. Kör på och lycka till!


   
SvaraCitera