Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig att så många tjejer saknar karaktär...


Ämnesstartare

när det gäller förhållanden och killar? Med detta menar jag att många tjejer så fort de ger sig in i ett förhållande helt förintar sin egen personlighet och apar efter pojkvännen. Börjar intressera sig för hans intressen, lyssna på samma musik, sluta träffa sina vänner m.m.

Irriterar mig på det. Så många tjejer som bara trycker ner sig själva för att bli extra "tjejiga" i killars sällskap.


   
Citera
Ämnesstartare

Killar är inte värda att ändra på sig för.


   
SvaraCitera

Jag trodde det var tvärtom, att killar gjorde sig till och apade efter för att få komma innanför trosorna på tjejen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there!
ville inte vara ensam, så jag var honom till lags för att jag behövde någon där typ. när man inser att det dock är lönlöst försvinner man ganska snabbt ur förhållandet[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

trodde det var tvärtom, att killar gjorde sig och apade efter för att få komma innanför trosorna på tjejen

Det krävs ingen större ansträngning av killar för att få doppa nuförtiden. Tjejer ÄR horor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förhållanden är för folk som gillar förhållanden.


   
SvaraCitera

Kanske för att man HAR samma musiksmak som honom.


   
SvaraCitera

I've always wanted for you what you've wanted for yourself
and yet I wanted to save us, high water or hell
and I kept on ignoring the ambivalence you felt
and in the meantime I lost myself, in the meantime I lost myself
I'm sorry I lost myself, I am

Det finns en tjusning med självuppoffring. En självdestruktiv tjusning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejerna som gör så har dåligt självförtroende, kanske?
så kanske de är rädda att killen ska tappa intresset för dem och därför försöker pleasa killen så mkt som möjligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

tjejerna som gör så har dåligt självförtroende, kanske?
så kanske de är rädda att killen ska tappa intresset för dem och därför försöker pleasa killen så mkt som möjligt..

Men varför är det inte lika vanligt att killar gör likadant? Känns oftare som om killar har (bra eller dåligt) inflytande på tjejer än tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Men varför är det inte lika vanligt att killar gör likadant?

för att tjejerna redan har fullt upp med att krypa för killarna, killarna hinner inte göra det. tjejen redan har klistrat planscher med killens favvoband över hela väggarna och dumpat 5 gamla bästisar så hon ska ha mer tid för honom... [smile] vi tjejer tänker/oroar oss kanske mer än vad killar gör?

allt killar behöver göra är att se biffiga ut och va coola, kanske knarka lite och verka mystiska. då börjar tjejerna svärma och försöker ivrigt bli lika coola (iaf nog coola) så att killen kanske... kanske ska titta på dem.

hmm.. inte i alla fall, men i ganska många fall så är det nog så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

hmm.. inte i alla fall, men i ganska många fall så är det nog så.

Jo, håller med. Det är sorgligt, önskar att folk insåg hur förödande det kan vara.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Börjar intressera sig för hans intressen, lyssna på samma musik, sluta träffa sina vänner m.m.

Att intressera sig för hans intressen behöver ju inte alls betyda att man puttar undan sin egen personlighet. Jag hade tyckt att det var trevligt om han lyssnade när jag pratade om mitt intresse och kanske satte sig in lite i det (nu har ju inte jag några intressen, men ändå).
Det handlar ju inte om att underminera sig själv, utan om att intressera sig för sin partner. [no-no]


   
SvaraCitera

Agape:

allt killar behöver göra är att se biffiga ut och va coola, kanske knarka lite och verka mystiska. då börjar tjejerna svärma och försöker ivrigt bli lika coola (iaf nog coola) så att killen kanske... kanske ska titta på dem.

[confused] Tjejer som svärmar för sådana killar är ju redan innan skadade. Långt ifrån alla tjejer är sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag hade tyckt att det var trevligt om han lyssnade när jag pratade om mitt intresse och kanske satte sig in lite i det (nu har ju inte jag några intressen, men ändå).

Detta är felet med många killar. Tjejer har förmåga att lyssna och anstränga sig för att intressera sig för killarnas hobbys. Killar skiter fullständigt i vad deras tjejer sysslar med. T.ex. mitt ex gick och pratade non-stop om en ny jävla mp3-spelare han hade köpt och jag bara "mhm aha vad kul", men efter en hel dags snack vart man lite trött och skällde på honom. Och han fattade inte ens att han betett sig aningen enformigt? Socialt inkompetent eller vad?


   
SvaraCitera