Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer det sig att så många tjejer saknar karaktär...


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

[confused] Tjejer som svärmar för sådana killar är ju redan innan skadade. Långt ifrån alla tjejer är sådana.

varför skadade? är det "skadat" att ha dåligt självförtroende? det är mänskligt. men såklart är det bättre att ha bra självförtroende, för en själv. [smile]

sen skrev jag ju också att det inte är så i alla fall. men att det kan vara så för många.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Detta är felet med många killar. Tjejer har förmåga att lyssna och anstränga sig för att intressera sig för killarnas hobbys. Killar skiter fullständigt i vad deras tjejer sysslar med.

Njae, inte alla killar. Tycker du generaliserar för mycket. [sad]

Agape:

varför skadade? är det "skadat" att ha dåligt självförtroende? det är mänskligt. men såklart är det bättre att ha bra självförtroende, för en själv. [smile]

Ja, jag skulle kalla det skadat att inte sätta något värde på sig själv och böja sig efter alla andras vilja för att bli omtyckt. Det är ju inte sunt och friskt, även om det är mänskligt och vanligt.

Matilda1988:

T.ex. mitt ex gick och pratade non-stop om en ny jävla mp3-spelare han hade köpt och jag bara "mhm aha vad kul", men efter en hel dags snack vart man lite trött och skällde på honom. Och han fattade inte ens att han betett sig aningen enformigt? Socialt inkompetent eller vad?

Ditt ex var väl ett svin? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör samma sak, tycker det är fint ändå, om det inte går överstyr, personer förändrar varandra, om man har ett förhållande med någon som inte förändrar en alls tycker jag att det är rätt meningslöst på något sätt.

sen ska det ju helst vara till det bättre så klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

så fort de ger sig in i ett förhållande helt förintar sin egen personlighet och apar efter pojkvännen. Börjar intressera sig för hans intressen, lyssna på samma musik, sluta träffa sina vänner m.m.

detta märkte jag då inte med mitt ex iaf.. hon var sig sj, jag var mig sj o det funkade bra (tills det tog slut)

är väl olika beroende på vilken person det handlar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

hon var sig sj,

Hur vet du vad som är hennes "sig själv"? Man känner bara sig själv.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

men efter en hel dags snack vart man lite trött och skällde på honom. Och han fattade inte ens att han betett sig aningen enformigt? Socialt inkompetent eller vad?

Suck ... det var jag med om så många gånger! Han kunde sitta och hålla en jävla utläggning om nåt datorskit han inte ens förklarade för mig så jag fattade inte ett piss. Och när jag bad honom förklara what the hell han höll på att snacka om så tittade han konfunderat på mig och förklarade lite hafsigt innan han återgick till sin monotona utläggning om nåt jag inte fattade.

När jag sen ville berätta något och hade suttit och lyssnat och frågat och varit så jävla duktig så slutade han lyssna och brydde sig inte ett piss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

När jag sen ville berätta något och hade suttit och lyssnat och frågat och varit så jävla duktig så slutade han lyssna och brydde sig inte ett piss.

Man ska fan inte ta sån skit. Bara att sluta lyssna på hans bajstråkiga utläggningar och säga "näfan grabben är ej intresserad av dina bögintressen jag gör slut hej då stick och dööö"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Hur vet du vad som är hennes "sig själv"? Man känner bara sig själv.

hon hade iaf inte förändrats på ngt sätt.. som hon var innan vi blev tillsammans, sån var hon under förhållandet.. hon blev väl mer social ist för sådär blyg som hon var de första ggrna vi träffades förvisso men det räknas inte.. förvisso började hon lyssna på den musiken jag lyssnar på (kristen), men hon lyssnade fortfarande på sin gamla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

. det var jag med om så många gånger! Han kunde sitta och hålla en jävla utläggning om nåt datorskit han inte ens förklarade för mig så jag fattade inte ett piss.

Jag har en tendens att göra så med, babbla på om mina intressen i tusen år men det gör jag med alla jag känner, det är väl en sak som är lätt att göra om man har ett stort intresse antar jag, man får ju skylla sig själv lite om man inte vill lyssna och inte säger ifrån.

Matilda1988:

Bara att sluta lyssna på hans bajstråkiga utläggningar och säga "näfan grabben är ej intresserad av dina bögintressen jag gör slut hej då stick och dööö"

Nu var du väl (iaf lite) oseriös men lite småfel får man väl tolerera hos din partner?


   
SvaraCitera

Jag har alltid tyckt att det är tvärtom, killen som tofflar sig som ett jävla fån.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

man får ju skylla sig själv lite om man inte vill lyssna och inte säger ifrån.

Jag lyssnade så som jag ville att han skulle lyssna på mig. Det tog mig ... några år att inse att han aldrig gav något tillbaka, haha [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

tendens att göra så med, babbla på om mina intressen i tusen år men det gör jag med alla jag känner, det är väl en sak som är lätt att göra om man har ett stort intresse antar jag, man får ju skylla sig själv lite om man inte vill lyssna och inte säger ifrån.

Eller så kanske man själv kan försöka tänka efter och vara lite trevlig och fråga den andra personen frågor, bjuda in till samtalet och försöka tänka på att låta den andra personen få en syl i vädret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

g lyssnade så som jag ville att han skulle lyssna på mig. Det tog mig ... några år att inse att han aldrig gav något tillbaka, haha

samma här med de killar jag har haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Eller så kanske man själv kan försöka tänka efter och vara lite trevlig och fråga den andra personen frågor, bjuda in till samtalet och försöka tänka på att låta den andra personen få en syl i vädret.

Jo, ja, jag vet inte, det kanske är så att han var värre än mig, jag inbillar mig att jag iaf brukar märka att jag babblar och sedan säga "oj usch gud fan vad jag babblar" och sen sluta efter ett tag.

Hoppas jag inte är så otroligt jobbig och dryg som det låter som att jag skulle kunna vara om jag passar in på din beskrivning, hm.

Edit: Ibland får jag känslan av att jag som kille bara skadar eventuella tjejer som är mina flickvänner och får dem att må dåligt och att jag borde hålla mig borta från all sådan kontakt och leva i celibat resten av livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, jag och mitt ex tog vännerna före varandra, vi fattade liksom inte varför man skulle vara med varandra dygnet runt.

Sen flyttade vi ihop. Han fortsatte prioritera sina kompisar, kom hem 1-2 på natten, jag satt alltid uppe och väntade.

Vi fick barn. Han prioriterade fortfarande sina kompisar, han förstod inte varför familjen skulle vara viktigare. Slutade han jobba 22 var det inte ens värt att komma hem, nej nej, då kunde man dra till polare å sitta å spela till 12.

Å där någonstans på vägen dog kärleken ut! Så vem vet, toffla kanske is the shit.


   
SvaraCitera