Aviseringar
Rensa alla

hur kommer man ifrån sitt ex? jag är fast,besatt...


Ämnesstartare

var ihop med mitt ex i 1,5 år. det har varit bra till och från, han har ljugit väldigt mycket, flörtat med tjejer på nätet och med kollegor osv, men jag har alltid förlåtit han för vi hade det så bra ändå även om min tillit försvann.

för en månad sen så ringde han och sa att hans känslor svalnat, jag kunde inte tro att det var sant.. vi hade pratat om att flytta ihop och allt. jag grät i två dagar trodde mitt liv var över..han sa att han ville ha egen tid ett tag..

efter 4.5 dagar insåg jag att jag tänker inte vänta på honom så jag ringde upp och sa att det är bäst vi gör slut. för mina känslor svalnade lite också efter ett tag.

vi har hållit kontakten ändå å sagt att vi vill kunna umgås. han frågade om jag ville komma i lördags för att han saknat närheten och vill ha en mysstund med mig som vi brukade ha, jag har också känt mig ensam så jag åkte dit, allt va perfekt... idag när ja åkte hem fick ja veta att några dagar innan hade han haft en annan tjej där fast han sagt att han inte träffat någon annan.. han ljög igen såklart..

jag är som besatt.. vi har bråkat så jävla många gånger den här månaden å sen blivit sams igen. ja va glad tills ja träffade han och åkte hem igen.. nu är jag ledsen igen.. jag är som besatt av han!! jag hatar han och älskar han, jag vill vara själv men vill vara med han också. jag kan inte låta han vara, ber jag han dra åt helvete skriver jag några timmar senare ... hur kommer jag ur det här :'(


   
Citera
Ämnesetiketter

radera hans nummer o stäng av datorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

radera hans nummer o stäng av datorn

problemet är att jag kan hans nummer utantill.. jag visste att det var en chansning att åka hem till han. men trodde inte han hade hunnit vara med en annan redan..


   
SvaraCitera

Hur kan man överhuvudtaget älska någon som gör sådär?
Visst, jag hade väl lite sådär jag med ett bra tag, killen var otrogen, men den där besattheten var alltid starkast och jag kunde inte motstå. Hatade och "tyckte" om, inte älskade. Jag ville slå ihjäl honom ett antal gånger, men ändå gråta. En gång satt vi på en buss och jag la huvudet mot hans axel, samtidigt satt han och smsade en tjej och skrev "önskar du var här". Just när vi hade det som bäst.
Har en kille en gång gjort det kan han aldrig sluta..


   
SvaraCitera

Att ha nån lindad runt sitt finger ger en känsla av makt, och makt berusar som bekant. Du måste sätta press på honom


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Har en kille en gång gjort det kan han aldrig sluta..

Nja men så är det väl inte alltid?


   
SvaraCitera

Johansson:

Nja men så är det väl inte alltid?

Oftast, jo.. den citaten ska man alltid tänka på. Man kan inte förändra sig själv hur som helst.


   
SvaraCitera

börja me ngn aktivitet, umgås med dina vänner, träffa andra??

även om du kanske är som besatt så kan du låtsas att du inte bry dig så mycket, var inte för på och börja sätta gränser för honom, det kommer iaf ändra hans syn på dig, och även din syn på det hela kmr förändras


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Oftast, jo.. den citaten ska man alltid tänka på. Man kan inte förändra sig själv hur som helst.

Okej okej, ja beror på helt hur man ser det. Men älskar man verkligen en tjej så ska man kunna bete sig också! Annars så ska man inte ha något.


   
SvaraCitera
Gifted

rocka_billy:

jag hatar han och älskar han, jag vill vara själv men vill vara med han också. jag kan inte låta han vara, ber jag han dra åt helvete skriver jag några timmar senare ... hur kommer jag ur det här :'(

Eftersom ni inte är tillsammans, så har ni inte längre det sociala kontraktet att man inte får "umgås" med någon annan.
Vill du hänga med honom utan att vara ett par, får du finna dig i att han är med andra samtidigt, utan att berätta för dig. Det är hårt, men du kan göra likadant om du vill.

Det verkar inte som om han är personen just nu som vill ha ett förhållande med bara tillgång till en partner, antingen så får du finna dig i det, eller låta bli honom.

Det går inte att ändra på honom; utgå ifrån detta och känn efter vad du vill. Räcker det att ha honom som vän/bekant, eller blir svartsjukan för stark?


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Har en kille en gång gjort det kan han aldrig sluta..

kan han visst


   
SvaraCitera

Grub:

kan han visst

Braa någon kom och håller med mig!!


   
SvaraCitera

rocka_billy:

hur kommer jag ur det här

Ge igen i samma mynt och ha nån hemma hos dig!

Hej...[cute]


   
SvaraCitera