Forumet - Hur kommer man över någon!?

Hur kommer man över någon!?

140 0 37
Jag träffade en kille några gånger förra året, men det blev aldrig riktigt något av det. Ända sen dess, ungefär ett halvår, har jag tänkt på honom nästan varje dag. Han är taskig och dålig, men jag kan inte komma över honom. Så fort han loggar in på msn får jag ont i magen, och hjärtat slår så hårt när han skriver och vi pratar lite. Men han vill inte träffa mig, och jag är fortfarande kär i honom. När jag hör hans namn tänker jag på honom och blir tårögd, det är massa musik jag inte kan lyssna på för att jag förknippar den med honom och jag fattar inte för det har ju gått så lång tid, ändå kan jag inte sluta tänka på honom. Vad gör man för att komma över någon? Jag vill bara ha ett normalt liv! Av någon idiotisk anledning och helt omedvetet, hoppas jag fortfarande på att han ska gilla mig.

Spana också in:

She put him out like the burnin' end of a midnight cigarette
She broke his heart he spent his whole life tryin' to forget
We watched him drink his pain away a little at a time
But he never could get drunk enough to get her off his mind
Until the night

1st Chorus
He put that bottle to his head and pulled the trigger
And finally drank away her memory
Life is short but this time it was bigger
Than the strength he had to get up off his knees
We found him with his face down in the pillow
With a note that said I'll love her till I die
And when we buried him beneath the willow
The angels sang a whiskey lullaby
besviken häst:

Av någon idiotisk anledning och helt omedvetet, hoppas jag fortfarande på att han ska gilla mig.

så är det för mig med mitt ex.
helvete vad han är dum i huvudet. han har förlorat all min respekt
men jag tycks aldrig kunna tappa känslorna helt för honom - TYVÄRR.
fast nu när det gått 10 månader sen vi gjorde slut har jag ÄNTLIGEN lyckats bli jävligt arg på honom, fastän han varit en idiot ända sedan vi gjorde slut.

det kommer ta tid, men du kommer över honom.
Casull:

Om du verkligen inte vill bli påmind så kanske det skulle vara bra att ta bort allt som påminner om honom?
Hans MSN också.

orkar inte läsa hennes inlägg, men kan säga att jag inte raderade en person som inte ville ha mig. Om man känt nån länge och verkligen bryr sig om den kan man inte radera den bara för den krossat ens hjärta totalt. Skulle inte kunna tänka på den vänskapen man missar när man själv blivit kär i nån annan även det tar längre tid att komma över om man pratar med personen varje dag och bryr sig om den.

men är d nån random kille som inte ens vill veta av en eller kännt så länge att man bryr sig på riktigt och inte bara bryr sig för man är kär så borde det inte vara svårt att radera den om man itne har nåra djupa ombrydnadskänslor som är riktiga och inte bara kåthet och utseendeförälskelse.

men svårt att vara vän med nån man inte kommit över, men man får välja mellan för och nackdelarna för det svider att vara vän och höra om nån man tycker oms ligg etc. ´

jag har svårt att se mig själv radera personen som sårade mig för jag bryr mig enormt mycke om dens välbefinnande och skulle vart väldigt orolig om jag inte visste hur den hade det och mådde och kunna höra av mig för att kolla läget med livet.
Tözen:

men svårt att vara vän med nån man inte kommit över, men man får välja mellan för och nackdelarna för det svider att vara vän

Joo givetvis, utgick såklart att om hon nu kanske tar mer skada än det gör henne gott att fortfarande ha kontakt med honom så är det ju ett sätt om hon vill försöka komma över honom snabbare.

Men du har rätt, att slänga bort en person man har varit nära är ju inget som görs bara sådär.

Som du säger så måste hon väga nackdelarna mot fördelarna.

Har själv precis varit med om en liknande situation där jag sabbade allt mellan mig och en väldigt speciell person..
Men jag vill fortfarande ha henne kvar som kompis då jag tycker att vi har jäkligt kul närvi pratar och sådär men det gör ont varje gång jag tänker på vad som kunde varit.
Men för min del så överväger fördelarna nackdelarna med att fortfarande ha kontakted med henne.
Casull:

Men jag vill fortfarande ha henne kvar som kompis då jag tycker att vi har jäkligt kul närvi pratar och sådär men det gör ont varje gång jag tänker på vad som kunde varit.
Men för min del så överväger fördelarna nackdelarna med att fortfarande ha kontakted med henne.

samma sits tekniskt sett. d sista som vägrar släppa taget.