Aviseringar
Rensa alla

Hur kommer världen se ut om 10-20 år?


Smilen:

Jag tror att vi kommer vara döda om 10-20 år.

Varför dör vi?


   
SvaraCitera

k1337oris:

finns lite olika strategier för att ändra banan innan objektet träffar jorden.

Nämn en trovärdig?


   
SvaraCitera

Jag kommer sitta i regeringen och banka skiten ur folk för att få dem att gå med på att utrota halva befolkning av denna värld.


   
SvaraCitera

Om 10-20 år är jag världens härskare och alla jag inte gillar ska döden dö plååååååååååååååååååååååååååååååååååååååågsamt, alla som inte gillar vad jag gillar ska döden dö plåååååååååååååååååååååååååååååååååågsamt


   
SvaraCitera

ankzor:

Nämn en trovärdig?

Hm, jag har glömt de exakta detaljerna (vill inte säga något jättedumt), men jag kan rekommendera dig att läsa "Death from the Skies" av Phil Plait. Boken diskuteras här: http://www.theskepticsguide.org/skepticsguide/podcastinfo.asp?pid=170
Där pratas det om div. hot från yttre rymden. Intervjun börjar precis 30 minuter in i programmet.

En förklaring som görs vid runt 41min är att man helt enkelt flyttar upp en satellit nära en meteorit, och med hjälp av gravitationen från satelliten så ändrar man meteroitens bana. Eftersom meteroiden är så pass liten, och eftersom det krävs så lite för att se till att den missar jorden (rymden är... stor), så är det åtminstone teoretiskt möjligt.


   
SvaraCitera

k1337oris:

jag har glömt de exakta detaljerna

Säg i grova drag, jag är inte helt dum i huvudet.


   
SvaraCitera

ankzor:

Säg i grova drag, jag är inte helt dum i huvudet.

En förklaring som görs vid runt 41min är att man helt enkelt flyttar upp en satellit nära en meteorit, och med hjälp av gravitationen från satelliten så ändrar man meteroitens bana. Eftersom meteroiden är så pass liten, och eftersom det krävs så lite för att se till att den missar jorden (rymden är... stor), så är det åtminstone teoretiskt möjligt.

Förövrigt är den där intervjun väldigt intressant, lyssna på den [smile]


   
SvaraCitera

Mer likt USA skulle jag säga.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Nja, vi är säkerligen döda då.

Optimism[crazy][y]


   
SvaraCitera

Nightwishguy:

Optimism

schkål


   
SvaraCitera

Vi har super snabba datorers och kan flytta massor med information på jättesmå saker. Folk kollar fortfarande på TV. Vi ha gratis trådlöst "Internet" över hela städer. MAN:s?? Och man kan flyga på pinnar och telepatera med varandra och vi kan gå in i andra dimensioner bla bal skoja bara.


   
SvaraCitera

k1337oris:

så är det åtminstone teoretiskt möjligt.

Ojojoj? vet du hur många år i förväg en sådan "satelit" skulle behöva
börja sin resa mot asteroiden för att det skulle hända någe? och som sagt, scanna hela rymden är omöjligt och det är osanoligt att man skulle se en meteorit 10 år i förväg.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Eh, hur fan då? Då är vi om något totalt körda. Det kommer att ta decennier att komma ikapp.

Jepp, och jorden slipper sin värsta plåga.


   
SvaraCitera

Smilen:

Jag tror att vi kommer vara döda om 10-20 år.

Oj, du är en sån där trendig ekovänsterpessimist. Tufft.


   
SvaraCitera

idioter, folk som sa att jorden skulle gå under 2000 med. bara för några invalida maya människor inte orkade skriva mer i sin kalender betyder inte det att jorden går under. om ni tror det är ni dumma


   
SvaraCitera