Aviseringar
Rensa alla

hur kunde alla stockholms bögar dö när hiv är svårsmittat via analsex


Ämnesstartare

soundsystem:

Finns det statistik på det här?

Det tar jag för givet. Alltså, detta var typ under sexveckorna i högstadiet jag hörde det.


   
SvaraCitera
mynona

Oskyddat samlag? Det är väl inte svårare än så. För en heterosexuell finns alltid risken att bli gravid, på den tiden, för jag antar att du talar om 80-talet, så associerades kanske preventivmedel mer med skydd mot graviditet än skydd mot sjukdom.

isola:

Anledningen var väl ursprungligen okunskap, oskyddade samlag, många partners och det symptomlösa som fick dem att fortsätta med allt detta.

Okunskap som leder till oskyddade samlag, men antalet partner behöver väl inte i sig ha med saken att göra: man kan bli sjuk efter ett oskyddat samlag med en enda person, och man kan förbli frisk efter skyddade samlag med 10. Det är väl skyddet och inte antalet partner som avgör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

oskyddade samlag, men antalet partner behöver väl inte i sig ha med saken att göra: man kan bli sjuk efter ett oskyddat samlag med en enda person, o

Ja självklart, men under den tiden var det mkt anonymt bögsexkultur här och var mvh ingen speciell källa just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Oskyddat samlag? Det är väl inte svårare än så.

ja nej men det är svårt att smittas via analt samlag, typ jättesvårt, därför tyccker jag det är konstigt att så många smittades. de måste ha legat jätte jätte mycket.

Rasförrädaren:

Kan du länka till statistiken?

det finns på svenska wikipdia

http://sv.wikipedia.org/wiki/HIV


   
SvaraCitera

framtidsbron:

ja nej men det är svårt att smittas via analt samlag, typ jättesvårt, därför tyccker jag det är konstigt att så många smittades. de måste ha legat jätte jätte mycket.

Om det börjar blöda så är det ju inte särskilt svårt att bli smittad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Om det börjar blöda så är det ju inte särskilt svårt att bli smittad?

shit asso kan du läsa trådn lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men shiiieet ge dej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAN TOG BORT DET HAN SKREV HAN HAR LURAT MIGg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu återgår vi till ordningen och redan

tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk har väll bytt blod med varandra lr så sprids hiv på nått vis människan inte känner till [rolleyes]


   
SvaraCitera

sthlms bögar-skaran är betydligt mindre än stockholms heteron-skalan. därför kanske man stöter på samma personer/gemensamma vänner på samma klubbar och tillställningar osv, man söker ju sig till varandra. och då är risken att smittan sprider sig emellan dem större, speciellt om det var en mindre grupp som hade hiv som spred det. visserligen är stockholm jättestort men sen vet vi ju inte heller vilka delar av sthlm "stockholms bögar" räknas in till i denna statistik...


   
SvaraCitera

så tänker ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vadfn jag och dazed sade det ju så jävla bra men ändå fortsätter ni


   
SvaraCitera

framtidsbron:

shit asso kan du läsa trådn lr

Det är inte svårt att smittas via analt samlag.


   
SvaraCitera

men slemhinnor o blodkärl ligger ytligare och känsligare i analen o drf äre större risk att man blöder


   
SvaraCitera