Aviseringar
Rensa alla

hur länge efter ipren 400mg kan man dricka alkohol?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder, ett snabbt svar skulle vara underbart.
Tog min Ipren för tio i 7.

/Elin


   
Citera
Ämnesstartare

har, genom detta forum, fått lära mig att ipren och alkohol går utmärkt att kombinera

vet inte hur trovärdig källan är dock
men jag har inte dött av att ta ipren innan alkoholintaget iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är dock en hypokondriker så detta är inte något jag kommer att pröva, då min fylla endast kommer bestå utav att jag nojjar mig haha..


   
SvaraCitera
Åtta

Absolut ingenting kommer att hända vid en så låg mängd. Att trycka i sig en karta ipren och sedan hinka i sig sprit är kanske ingen fantastisk idé, men 400mg ipren kommer inte att göra något.


   
SvaraCitera

Ipen och alkohol funkar ihop, då Ipren tär på mage och alkohol på lever.

Alvedon är dåligt i kombination, då det också tär på lever.

Detta är vad jag fått höra.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har, genom detta forum, fått lära mig att ipren och alkohol går utmärkt att kombinera

vet inte hur trovärdig källan är dock

läser till sjuksköterska och vi fick lära oss att smärtnedsättande (okej, kanske inte morfin) läkemedel och alkohol inte är någon fara att kombinera. Men som sagt ska man ju inte trycka en hel karta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

läser till sjuksköterska och vi fick lära oss att smärtnedsättande (okej, kanske inte morfin) läkemedel och alkohol inte är någon fara att kombinera.

gött [party]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

gött [party]

Ja, det är nog mer om man har en väldigt hög alkoholkonsumtion eller äter såna läkemedel dagligen som levern och njurarna påverkas. Vanliga människor men vanligt vett klarar sig lätt! (hähä rimma)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så lågt intag gör väl inget. Men alkohol försämrar blodets koaguleringsförmåga, det gör ipren också. Så det är väl inte så nyttigt egentligen.


   
SvaraCitera

Har druckit sprit och käkat Burana(Innehåller liksom Ipren ibuprofen) vid flera tillfällen. Och än håller levern för några ytterligare förgiftningar.


   
SvaraCitera