Aviseringar
Rensa alla

Hur länge håller vinet?


Ämnesstartare

Någon som vet hur länge man kan behålla en öppnad vinflaska med skruvkork innan den blir dålig? Blir det ens någon skillnad om man öppnar den, tänkte eftersom den kan återförslutas igen?


   
Citera
Ämnesetiketter

alltforingenting:

Blir det ens någon skillnad om man öppnar den, tänkte eftersom den kan återförslutas igen?

Ja, det blir ganska stor skillnad.

alltforingenting:

Någon som vet hur länge man kan behålla en öppnad vinflaska med skruvkork innan den blir dålig?

Alltså jag skulle ju inte spara den längre än en vecka iaf, smaken blir sämre bl.a.


   
SvaraCitera

men bara drick. lite alkohol har ingen dött av.


   
SvaraCitera

mörknäs:

men bara drick. lite alkohol har ingen dött av.

Vin skall ju helst också smaka bra. Annars kan man ju dricka läkarsprit.


   
SvaraCitera

typ 50 år Dold text: inte mer än en vecka


   
SvaraCitera

om du öppnat den så spara den inte så länge, men några dagar klarar den nog


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Vin skall ju helst också smaka bra. Annars kan man ju dricka läkarsprit.

du anser alltså att det kommer smaka bättre om en vecka?


   
SvaraCitera

mörknäs:

du anser alltså att det kommer smaka bättre om en vecka?

Nej jag skrev att det kommer smaka skit om man sparar den. Därför tyckte jag det var efterblivet att redan från början öppna för att sedan spara den.


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Nej jag skrev att det kommer smaka skit om man sparar den. Därför tyckte jag det var efterblivet att redan från början öppna för att sedan spara den.

det var ju faktiskt inte alls det du skrev. det står ovanför vad du skrev. är personen i fråga ute efter vin som smakar vettigt så bör det således drickas nu, snarare än senare. vilket var precis vad jag sa, vilket gör din kommentar rätt så meningslös.


   
SvaraCitera

mörknäs:

det var ju faktiskt inte alls det du skrev. det står ovanför vad du skrev.

Viveleroi:

Alltså jag skulle ju inte spara den längre än en vecka iaf, smaken blir sämre bl.a.

Tycker jag klargör ganska tidigt att jag inte skulle spara den särskilt länge?

mörknäs:

är personen i fråga ute efter vin som smakar vettigt så bör det således drickas nu, snarare än senare.

Instämmer. Men man bör inte dricka det bara för att komma åt alkoholen.


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Instämmer. Men man bör inte dricka det bara för att komma åt alkoholen.

nej, det är sant, för folk som skriver och frågar på um dricker förmodligen gott vin, till skillnad från smuggelvin från polen för 40 spänn flaskan.


   
SvaraCitera

mörknäs:

nej, det är sant, för folk som skriver och frågar på um dricker förmodligen gott vin, till skillnad från smuggelvin från polen för 40 spänn flaskan.

Folk som skriver och frågar på UM bör lära sig dricka ordentligt vin, om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den blir ju bara bättre med tiden! Ju äldre desto bättre brukar man väl säga om vin. Blir det mögel i så är väl inte det i hela världen, mögelost äter de ju till höger och vänster.


   
SvaraCitera

GHurt:

Den blir ju bara bättre med tiden!

Efter att den öppnats ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Efter att den öppnats ju!

GHurt:

Blir det mögel i så är väl inte det i hela världen, mögelost äter de ju till höger och vänster.


   
SvaraCitera