Aviseringar
Rensa alla

Hur länge ska du vänta innan du skaffar barn?


Ämnesstartare

http://www.svd.se/naringsliv/karriar/sa-planerar-unga-barn-efter-karriaren_65707...

Vi väntar allt längre och tar till alltmer desperata metoder för att skaffa barn.

Har kapitalismen (pengar kan göra och köpa allt), feminismen (kvinnor ska inte vara hemma med sina barn mer än sina män) och karriärshetsen (social status) drivit samhället till vansinne?


   
Citera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (kille) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

25-29 år (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Dock inget jag kan råda över


   
SvaraCitera

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Barn är vidriga små varelser. Steriliserar mig så fort jag får. Bara fem år kvar nu.[love]


   
SvaraCitera

oskar_det:

Har kapitalismen (pengar kan göra och köpa allt), feminismen (kvinnor ska inte vara hemma med sina barn mer än sina män) och karriärshetsen (social status) drivit samhället till vansinne?

Är det du som bestämt att denna trend är vansinne? det är väl som det är, bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20-29.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Alldeles för många människor i detta land redan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Barn är vidriga små varelser.

Nej!
Om man bortser från att de bajsar och kissar på sig, skriker för minsta lilla, inte förstår att ett nej är ett nej, gör saker som de vet att man inte får, väcker en mitt i natten (gärna flera ggr) så är de världens bästa människor!


   
SvaraCitera

oskar_det:

30 år eller äldre (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Fast egentligen vet jag inte riktigt. Det blir väl när det blir! Men som det känns just nu är jag inte i närheten utav att vara redo för det ännu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonnieVega:

Är det du som bestämt att denna trend är vansinne? det är väl som det är, bara.

Det är bara vad jag tycker. Eller tycker du att provrörsbefruktning för att tjejen blivit för gammal är naturligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Barn är vidriga små varelser. Steriliserar mig så fort jag får. Ba

+1


   
SvaraCitera

Knarko:

så är de världens bästa människor!

Jag ser dem inte som människor. Jag ser dem som husdjur. Tycker inte om valpar och kattungar speciellt mycket heller, så det jämnar ut sig.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Eller tycker du att provrörsbefruktning för att tjejen blivit för gammal är naturligt?

Varför är det så viktigt att allt ska vara naturligt? jag fattar inte riktigt den där naturlighets-hetsen, det är väl egentligen få saker som är naturliga idag. men visst, för ungens skull tycker jag inte att man ska skaffa barn för sent. kul att ha en farsa som är halvdöd när man själv är femton. Men naturlighetsaspekten skiter jag fullständigt i.

btw, provrörsbefruktning behövs inte bara för att man passerat trettio.


   
SvaraCitera
KSENIA

oskar_det:

30 år eller äldre (tjej) (Du röstade på detta alternativ

ELLER INTE SKAFFA ALLS HAHAHA
VI FÅR LA C GRABBAR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera