Aviseringar
Rensa alla

Hur länge ska du vänta innan du skaffar barn?


Ämnesstartare

BonnieVega:

Varför är det så viktigt att allt ska vara naturligt?

För att det brukar bli bäst så?

BonnieVega:

jag fattar inte riktigt den där naturlighets-hetsen, det är väl egentligen få saker som är naturliga idag.

Och så ser samhället ut som det gör också. Det är vanligare med missfall och defekter på barnet ju äldre kvinnan är, runt 20 år är tjejen som mest fertil.

BonnieVega:

btw, provrörsbefruktning behövs inte bara för att man passerat trettio.

Nej, men det blir vanligare och vanligare för att folk inte kan skaffa barn på naturlig väg. Det är som kejsarsnitt, inte ett dugg naturligt men fungerar om man har tillräckligt skickliga läkare och tillräckligt bra mediciner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Knarko:

Om man bortser från att de bajsar och kissar på sig, skriker för minsta lilla, inte förstår att ett nej är ett nej, gör saker som de vet att man inte får, väcker en mitt i natten (gärna flera ggr) så är de världens bästa människor!

hahahahaahha[love]


   
SvaraCitera

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (kille) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Alternativet som låg närmast till, man behöver en partner för att skaffa barn och utan det...no dice
får inte ens adoptera vilket är jävligt dumt, jag hade kanske kunnat hjälpa någon stackars unge som fått en dålig lott i livet och gett ungen ett hem men nej jag kan ju vara pedofil eftersom jag adopterar ensam -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

20-24 år (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Eller 25-30, kanske.


   
SvaraCitera

oskar_det:

25-29 år (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

eller äldre eller inte alls ORKA INTE BESTÄMMA MIG HÄR OCH NU AIGHT[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

25-29 år (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

någonstans i 27-årsåldern känns väl bra.
planerar att skaffa barn och vill inte vänta för länge utifall jag skulle stöta på komplikationer.
kan tänka mig att adoptera också, om det inte är cp-bökigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vi får väl seeee
jag kanske ångrar mig
eller så träffar jag ingen att producera ungar med
och så plötsligt är jag 40 år och står ensam i adoptionskö

tänker inte alltför mycket på det nu (hah)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

25-29 år (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

närmare 25 än 29 pga KLOCKAN TICKAR TICKTICKTICK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

25-29 år (kille) (Du röstade på detta alternativ)

närmare 25 än 29. som artie, ser jag nu.

om det blir några alls, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DET ÄR INTE MÅNGA ÅR KVAR!

AAAAAH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag vill inte ha barn (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Men vem vet - kanske ändrar mig, som så många säger.


   
SvaraCitera

oskar_det:

runt 20 år är tjejen som mest fertil.

stämmer, men bara för att man är som mest fertil då kanske man inte känner för att skaffa ett gäng gaphalsar. Har man en mental mognad på 15 skulle jag till och med vilja påstå att ungen vinner på att vänta ett tag också.

oskar_det:

Nej, men det blir vanligare och vanligare för att folk inte kan skaffa barn på naturlig väg.

här blir jag lite förvirrad. femtioåriga tanter kunde inte skaffa barn på 1800-talet heller. Fast du kanske hänvisar till någon studie som visar att andelen kvinnor som kan få barn på naturlig väg är lägre idag jämfört med förr? förresten är det väl skitbra att människor som inte kan få ungar trots att dom är i fertil ålder kan få hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte ha barn, men om det blir av så minst 30 men lär ju inte bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonnieVega:

kanske man inte känner för att skaffa ett gäng gaphalsar.

Visst kan det vara så, men jag tror en större anledning är att tjejer idag vill göra karriär först, och då väntar de med att skaffa barn... och en del väntar tills deras kroppar nästan blir övermogna och så blir det provrörsbefruktning och andra konstigheter för att till slut få ett barn.

Dagens kvinnor verkar helt enkelt vara mer karriärskåta än sexkåta.

BonnieVega:

Har man en mental mognad på 15

Den mentala mognaden styrs mycket av miljön och förutsättningarna du växer upp i, och inte åldern. Sedan har lagar och regler i vårt moderna samhälle gjort det omöjligt för tonåringar att mogna.

Jag menar, tonåringar kan utan tvekan mörda medvetet. Men de hamnar inte i fängelse eftersom de är "minderåriga". Jag anser att Sverige behandlar barn som om de vore dumma i huvudet och tonåringar som om de vore barn.

BonnieVega:

Fast du kanske hänvisar till någon studie som visar att andelen kvinnor som kan få barn på naturlig väg är lägre idag jämfört med förr?

Jag menar att fler och fler kvinnor väntar för länge, det leder till att fler och fler skaffar barn på konstgjord väg. Och det finns alltid en baksida med det. Till exempel när det gäller äggdonatorer så finns de ofta i tredje världar och försörjer sig på västerländska mammor som har blivit för gamla för att bli med barn själva.

Det börjar faktiskt bli lite sick... och ska man hårddra det så är det för att kvinnor inte längre vill stanna hemma med sina barn eftersom det är en ekonomisk nackdel. Fan vilket härligt samhälle som har utvecklats på det sättet.

Man lämnar även bort sina barn på dagis så fort man kan och hämtar dom så sent man kan, och man längtar till semestern så att mannen och en själv äntligen kan få lite ro tillsammans...

Jag fattar faktiskt inte varför folk skaffar barn i dagens sönderstressade kaptitalistsamhälle. De verkar ju inte vilja ha dem i alla fall.


   
SvaraCitera