Aviseringar
Rensa alla

Hur länge ska man "dejta" innan man blir ihop?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 15 år som nyss träffat en underbar tjej. Vi bor ungefär en mil från varandra och har setts två gånger men snackar i telefon dagligen. Vi är på "kram och hålla hand"-stadiet, så att säga.
Vi har knappt känt varandra i en vecka men jag känner att jag verkligen vill vara med henne och hon verkar känna samma. Själv vill jag ta det lite slow ett tag till, men hur länge? När skulle ni känna det var okej med första kyssen? 


   
Citera

När båda vill och är redo.


   
SvaraCitera

Som Fingerprints skriver, det är något ni båda behöver bestämma med varandra. Det är inget man själv bör avgöra utan den andre.


   
SvaraCitera

3 veckor. 


   
SvaraCitera

minst 5 år 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Som Fingerprints skriver, det är något ni båda behöver bestämma med varandra. Det är inget man själv bör avgöra utan den andre.

Fingerprints:
När båda vill och är redo.

det är ju det, vi båda vill och är redo men vi har inte känt varandra så länge och det känns konstigt liksom och aaaaaaah


   
SvaraCitera

Har ingen rättighet att uttala mig, men har alltid föreställt mig att det sker automatiskt efter någon tid och inget man behöver tänka på


   
SvaraCitera

Kyss henne nästa gång ni ses. 


   
SvaraCitera

99kawa06: det är ju det, vi båda vill och är redo men vi har inte känt varandra så länge och det känns konstigt liksom och aaaaaaah

Men om det känns konstigt, då är du inte helt redo?


   
SvaraCitera

När ni ser på film nästa gång, i mörkret tätt intill, testa att vända dig mot henne och lätt stryka din näsa mot hennes kind, om hon vänder huvudet mot dig så äre bara att kyssas ;3 då kommer allt ganska naturligt också, och vill du inte så gör inget. huehue


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JennanPennan:
När ni ser på film nästa gång, i mörkret tätt intill, testa att vända dig mot henne och lätt stryka din näsa mot hennes kind, om hon vänder huvudet mot dig så äre bara att kyssas ;3 då kommer allt ganska naturligt också, och vill du inte så gör inget. huehue

well thank u, will see about c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Men om det känns konstigt, då är du inte helt redo?

jo jag är redo grejen är vad andra tycker, att det blir skumt att man blir ihop efter bara en vecka


   
SvaraCitera

99kawa06:

jo jag är redo grejen är vad andra tycker, att det blir skumt att man blir ihop efter bara en vecka

när det inte än nån tvekan om saken, då är ni ihop. ni behöver ju inte bli ihop sådär snabbt på en vecka.


   
SvaraCitera