Aviseringar
Rensa alla

HUr länge ska man vara tsm innan man tänker på att göra ett barn??


Ämnesstartare

Halloj hur länge tycker ni att man ska ha varit minst ihop innan man funderar på barnfrågan??

Jag tycker att man åtminstone ska hållt ihop i 3-4 år om inte längre. för man vill ju verkligen veta om de är den här killen man vill ha barn med.
själv går det upp och ner för min del om barn frågan men just nu är den på att inte vilja ha.


   
Citera

-3 år minst
-Gift(inte helt nödvändig men jag skulle nog föredra det)
-Boende med tillräckligt utrymme
-Fasta jobb, minst 3 år i branschen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja cirka tre år typ.
Sen ett fast jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3-4 år
fasta jobb


   
SvaraCitera
Hando

En vecka är väl lagom?


   
SvaraCitera

Eemelii:

hur länge tycker ni att man ska ha varit minst ihop innan man funderar på barnfrågan??

Jag skulle säga mycket mer än 3-4 år för min egen del. Jag och min kille har varit ihop i närmare 4 år och vi har flyttat ihop och bott tillsamamns i drygt 2 år och är nu på väg att köpa radhus och flyttar vid månadsskiftet [surprised] vi har båda fast jobb sen 2 år tillbaka och är mitt i karriärsklättringen.

Skaffa barn nu finns inte ens på kartan just idag. Efter att vi bosatt oss i radhuset vill vi ut och resa och göra mycke andra saker innan vi vill ägna våra liv åt ett familjeliv. Det känns skitbra, för känner man inte för att skaffa barn än så ska man passa på att göra andra saker medan man kan.


   
SvaraCitera

''göra ett barn'' [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Skaffa barn nu finns inte ens på kartan just idag. Efter att vi bosatt oss i radhuset vill vi ut och resa och göra mycke andra saker innan vi vill ägna våra liv åt ett familjeliv. Det känns skitbra, för känner man inte för att skaffa barn än så ska man passa på att göra andra saker medan man kan.

det är helt riktigt man ska leva livet först [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omöjligt att veta skulle säga de beror hur gammal man är och hur ofta man umgås och hur bra de funkar.


   
SvaraCitera

[bigsmile] Härligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska inte skaffa barn.

http://www.vhemt.org/


   
SvaraCitera

En vecka brukar va lagom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

-3 år minst
-Gift(inte helt nödvändig men jag skulle nog föredra det)
-Boende med tillräckligt utrymme
-Fasta jobb, minst 3 år i branschen

Lite extremt, men nästan.
Fast av egen erfarenhet funkar inte sånt alltid heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett år tycker jag. Eller tills man lär känna sin partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvittar vill jag ha ett barn och någon är intresserad att göra barn med mig så kvittar ju sånt, tror inte riktigt att jag kommer bli fader i en kärnfamilj eftersom jag är lolz.


   
SvaraCitera