Aviseringar
Rensa alla

Hur lär man sig prata om känslor?


Ämnesstartare

Jag kan inte prata NÅGOT om känslor, ingenting. Eller kan kan jag väl, men det är verkligen det svåraste som finns. Jag har aldrig kunnat det och det känns som att jag aldrig kommer kunna det.


   
Citera
Ämnesstartare

kan inte heller typ, men är inget jag känner något behov av heller så. om det inte är någon jag litar på jättemycket eller så då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du säger: "hej, när x händer då känner jag y". är inte svårare än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

du säger: "hej, när x händer då känner jag y". är inte svårare än så.


   
SvaraCitera
ohjens

inuti:

Jag kan inte prata NÅGOT om känslor, ingenting. Eller kan kan jag väl, men det är verkligen det svåraste som finns. Jag har aldrig kunnat det och det känns som att jag aldrig kommer kunna det.

skulle gärna gett lite av mitt känsloprat till dig. är så trött så trött på att ständigt prata känslor och bli så jävla känslomässigt påverkad av allting[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta säg emot dig själv och fortsätt försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

kan inte heller typ, men är inget jag känner något behov av heller så. om det inte är någon jag litar på jättemycket eller så då.

Jag kan inte prata med dom jag litar på heller

Birgrrr:

du säger: "hej, när x händer då känner jag y". är inte svårare än så.

lättare sagt än gjort, såklart.

ohjens:

skulle gärna gett lite av mitt känsloprat till dig. är så trött så trött på att ständigt prata känslor och bli så jävla känslomässigt påverkad av allting

jag är också är känslomänniska. bara att jag inte pratar om det

OF 5:

sluta säg emot dig själv och fortsätt försöka.

jag vet inte hur jag ska börja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror snarare det är ditt känsloliv som brister i omfång och styrka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inuti:

jag vet inte hur jag ska börja

Det är ju bara att börja.. som vilken mening som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

tror snarare det är ditt känsloliv som brister i omfång och styrka

på sätt och vis kanske. ibland kan jag känna mig likgiltig, bara grå liksom. men jag kan känna mycket också. negativa känslor mest.

OF 5:

Det är ju bara att börja.. som vilken mening som helst.

du vet uppenbarligen inte hur det är. det är lugnt.


   
SvaraCitera

tänk inte på nått, och försök känna vad ditt hjärta säger och vilka känslor de sänder ut, säg sedan det med allt ditt hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

carolinesmile:

tänk inte på nått, och försök känna vad ditt hjärta säger och vilka känslor de sänder ut, säg sedan det med allt ditt hjärta

jag ska verkligen försöka. tack[smile]


   
SvaraCitera

inuti:

jag ska verkligen försöka. tack

good luck! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Är problemet att du inte känner något alls eller känner hur mycket som helst men inte kan tala om det i klarspråk?


   
SvaraCitera
ohjens

inuti:

känslomänniska. bara att jag inte pratar om det

du kanske kan fösöka utrycka dina känslor på något annat sätt än att prata om dem? hm, att skriva ner dom kan ju vara sjukt jobbigt men det hjälper nog.

förr i tiden kunde jag inte bli arg på människor. personer som behandlade mig illa fortsatte att göra det. jag trodde aldig att jag skulle våga börja säga ifrån men så började saker förändas i och med att jag blev äldre och gick mkt hos psykolog. har fotfaande svårt för stt bli atg och säga vad jag tycker om saker men det har blivit mycket bättre!

så sluta aldig försöka. en dag vågar du.


   
SvaraCitera