Aviseringar
Rensa alla

Hur lång?


Ämnesstartare

Anura:

r jag[crazy]

Men som sagt: det finns inget som säger att du ska växa det, du kanske växer 20 cm till, eller 5. Det handlar om dina gener, inte våra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men ja ni har väl växt 10 cm som högst efter att ni har blivit 16 år fram till år 20 ? menar jag

Tup, det beror väl lite på vilka gener man har!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men som sagt: det finns inget som säger att du ska växa det, du kanske växer 20 cm till, eller 5. Det handlar om dina gener, inte våra.

Nej det skulle jag inte säga att det är mina gener , det är lite konstigt de dära för jag är längre än mina föräldrar min farsa är 165 och min morsa 155 cm 😛 men min bror är längre bara 5 cm ungefär det är bara han i hela släkten som är längst , så ja .. vet inte om de här me gener[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

så ja .. vet inte om de här me gener[crazy]

Men du har inte bara direkta gener fårn dina föräldrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men du har inte bara direkta gener fårn dina föräldrar

Men min familjeträd är ju kort så det är bara min brorsa som är längst över hela släkten asså då menar jag kusiner och allt annat.


   
SvaraCitera

Jag är hela 164cms lång - har inte vuxit en enda cm sen jag gick i åttan(då är man la 14-15år[shake]). Däremot så har jag växt på den andra delen - förra vintern(2006-2007) så vägde jag runt 50kg.. nu väger jag 66kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 16 år, 170 cm lång och väger 52 kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

familjeträd

"dolda" recessiva gener kan följa med många generationer innan de "visar" sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HektorBombastik:

"dolda" recessiva gener kan följa med många generationer innan de "visar" sig.

Okej , och vad menar du med de ? snälla formulera de dära och vad de har med min utveckling och göra ?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GOD INVENTED GOOGLE FOR A REASON!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HektorBombastik:

GOD INVENTED GOOGLE FOR A REASON!

Jo men om du skriver något till mig så skulle jag vilja ha svaret från dig [shake] , vet du inte ens vad du dillar om ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad du dillar om

Lite svårt att förklara på ett forum hur gener/DNA har för effekt på ditt växande samt hur dina föräldrars DNA spelar roll och när dina föräldrars DNA delar sig, reduktionsdelning(meios). När ditt mammas ägg befruktas av din pappas spermier. Så är det massor med faktorer som kan spela roll, forskare har forskat i detta ämne sedan 50-talet och man har fortfarande inte svar på alla frågor. Om du verkligen vill veta fråga en biologi lärare på ett gymnasium/universitet som är lite insatt i ämnet, då kan du nog få ett fint utlägg på vissa faktorer som spelar roll i hr lång du kommer bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej!


   
SvaraCitera

Jag är 187 cm och väger 65 kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sockerconny:

Jag är 187 cm och väger 65 kg.

ja men jag undra också åldern ?[crazy]


   
SvaraCitera