Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid tar det att läsa Fysik A och Kemi A?


Ämnesstartare

MusPlupp:

Har lätt för Matte så är nog ingen bra refferens.

Var det därför Fysik A var lätt för dig? För det är väl mycket matte i Fysik A?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

På vilket sätt var Fysik B svår? Pluggade du inte mycket för kursen? Hur mycket tid la du ner på den då?

Den var långtråkig och fattade inte alls vad man gjorde för nått i den. Typ räkna ut relativitet mellan nån jävla raket som åkte en viss hastighet osv.. Då gick tydligen tiden olika fort enligt Einstein eller nått. Så kursen var en plåga, men proven var ganska enkla eftersom man fick ha med sig formelsamling.

La som sagt ner enbart lektionstid och 10 minuter innan proven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Var det därför Fysik A var lätt för dig? För det är väl mycket matte i Fysik A?

Nja, man behöver ju sällan räkna så mycket. Det är ju mer bara titta i formelsamlingen och knappa in på miniräknaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MusPlupp:

Nja, man behöver ju sällan räkna så mycket. Det är ju mer bara titta i formelsamlingen och knappa in på miniräknaren.

Så lektionstid och 2 timmar varje vecka räcker för Fysik A och Kemi A?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Så lektionstid och 2 timmar varje vecka räcker för Fysik A och Kemi A?

Om du ska hålla på i 3-4 månader borde det räcka. Du kanske får slänga in nån timme extra innan provet om du missat något [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pluggade ingenting varken inför lektionerna eller proven i fysik B. Låg väll precis på gränsen in på godkänt. Sista veckan innan nationellaprovet skärpte jag dock till mig och pluggade stenhårt och fick mycket starkt VG på nationella. Så visst går det att plugga in allting på ganska bort till även om det inte är att rekommendera [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag pluggade ingenting varken inför lektionerna eller proven i fysik B. Låg väll precis på gränsen in på godkänt. Sista veckan innan nationellaprovet skärpte jag dock till mig och pluggade stenhårt och fick mycket starkt VG på nationella. Så visst går det att plugga in allting på ganska bort till även om det inte är att rekommendera

Fast på komvux har man ju inte nationella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Världens lättaste kurser om du kan molförhållanden och trigonometri. Det vill säga, om du ger 110% på båda kurserna så klarar du dem på 1-2 månader, förutsatt att du redan är bra skolad i Matematik A och B, (eventuellt C, beroende om du vill förstå vad sträcka-, hastighet- och accelerationsformlerna kommer ifrån).


   
SvaraCitera

Tog nog 4 månader med fysiken, 3 med kemin.


   
SvaraCitera