Aviseringar
Rensa alla

Hur lång tid tar det för ett brev?


Ämnesstartare

Hej. Jag gick till posten och lämnade ett brev som jag hade tänk att skicka. Det var klockan 19:00 och jag undrar när brevet kommer att komma fram?


   
Citera
Ämnesstartare

Imorrn eller övermmorrn tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror väl lite på hur långt det ska, kanske. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Brukar ta två dagar. De brukar samla in all post runt 17:00 (från brevlådor i alla fall), så det kanske inte skickades iväg idag.


   
SvaraCitera

Brukar räkna med att det tar två dagar. Beror ju på när de tömmer brevlådorna såklart, men eftersom du postat så sent så tar det nog två dagar i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du postat innan tömning så bör det vara framme nästa dag, såvida du inte använde ekonomi-frimärken


   
SvaraCitera
sincan

Capture:

Brukar ta två dagar. De brukar samla in all post runt 17:00 (från brevlådor i alla fall), så det kanske inte skickades iväg idag.

Tiden är olika.


   
SvaraCitera
Hando

Inte för långt tid inte för kort tid.
Perfekt balans av tiden [rolleyes]


   
SvaraCitera

fråga

döög:

[rolleyes]

han jobbar på posten med å chykla me brev...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en till två dagar


   
SvaraCitera

sincan:

Tiden är olika.

Därför jag skrev "brukar".


   
SvaraCitera
sincan

Capture:

Därför jag skrev "brukar".

vilket gör 17.00 till någon typ av standard och allt annat är undantag. Snarare "ibland" eller "till exempel" hade gjort sig bättre. Häromkring är brevlådornas tömningstid 18.00.


   
SvaraCitera

sincan:

vilket gör 17.00 till någon typ av standard och allt annat är undantag. Snarare "ibland" eller "till exempel" hade gjort sig bättre. Häromkring är brevlådornas tömningstid 18.00.

Ja, en timme är väl inte någon enorm skillnad? Jag skrev dessutom runt 17:00, vilket gjorde det ännu mindre exakt.

Att skriva att brevlådorna ibland töms klockan 17:00 skulle man ha kunnat tolka alltför fritt. Som att de bara tömdes vissa dagar, eller att de bara tömdes kl. 17 vissa dagar - alltså hade det varit ännu mer fel.


   
SvaraCitera
sincan

Capture:

Ja, en timme är väl inte någon enorm skillnad? Jag skrev dessutom runt 17:00, vilket gör det ännu mindre exakt.

Capture:

Därför jag skrev "brukar".

Nu ändrar du på din historia. Jag tror att juryn kommer att se det här som ett tecken på att du är skyldig!


   
SvaraCitera

sincan:

Nu ändrar du på din historia. Jag tror att juryn kommer att se det här som ett tecken på att du är skyldig!

Har jag väl inte gjort. Skrev både "brukar" och "runt".

Capture:

De brukar samla in all post runt 17:00

[zzz]


   
SvaraCitera