Aviseringar
Rensa alla

Hur långt kommer man med 20 kg hantlar?


Chivu:

Fock no att 20kgs hantlar räcker till Brad Pitts fysik i fightclub.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Fock no att 20kgs hantlar räcker till Brad Pitts fysik i fightclub.

inte bara hantlarna, men kombinerad BRA träning, NYTTIG mat/diet i rätt mängd rätt antal gngr / dag så varför inte?
man kan göra mer än bara traditionella sträck-armen-böj-armen träning med hantlar


   
SvaraCitera

Ändtarmsklåda:

så varför inte?

20kg är för lite vikt och kommer vara LÅNGT ifrån tilläckligt för att ge en överbelastning (som är nödvändigt om musklerna ska öka i volym och styrka) så småningom.
Dessutom så är övningarna man kan göra med hantlar trots allt för begränsade, och kroppen kommer tillslut att vänja sig.

Därför går det inte.


   
SvaraCitera

Ändtarmsklåda:

man kan göra mer än bara traditionella sträck-armen-böj-armen träning med hantlar

De räcker aldrig med 20 kgshantlar för att få Brad Pitts fysik. Oavsett hur nyttigt du äter.
Vi snackar om en amatör här också.

Det går däremot som sagt att få en "beachfysik"... man kommer vara smal och se rent klen ut om man inte vill ha något fett på sig. Men jag tror chansen för att lyckas lägga på sig muskler nog är i stort sett minimal med 20kgshantlar och vanliga övningar.
Spinkigt är spinkigt.
Men det kan fortfarande vara vältränat till en viss gräns, uthållighetsmässigt.
Glöm all form av massa/muskularitet om du skall köra lite lattjo med 20 kgshantlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

20kg är för lite vikt

sculptura:

De räcker aldrig med 20 kgshantlar

sculptura:

om du skall köra lite lattjo med 20 kgshantlar.

20kg i hantlar är ganska mkt. ni måste tänka på skivstänger och annat skit. och jag pratade självklart inte att "köra lite på skämt". jag menade att man får lägga om hela sin diet, lägga upp träningschema osv

jag har 10kgs hantlar jag använder när jag springer min runda med även 5kg på varje ben. de duger alldeles utmärkt och jag kan skryta med att jag har mer än en "beachfysik" från att varit ganska så mager och pinkig innan


   
SvaraCitera

Ändtarmsklåda:

jag har 10kgs hantlar jag använder när jag springer min runda med även 5kg på varje ben. de duger alldeles utmärkt och jag kan skryta med att jag har mer än en "beachfysik" från att varit ganska så mager och pinkig innan

Nej, 20 kg kan vara mycket i vissa övningar som hantellyft år sidan, eller om man skall curla (och inte är stark i biceps), men att använda för att pressa med eller göra dragövningar är det skitlite.

Har du 5kgs hantlar på benen när du springer? [bigsmile]

Manchett-vikter lär inte vara bra i längden heller, det blir slitningar.

Lägg gärna upp en bild på din såkallade "mer än beachfysik"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vilka övningar du ska köra. Vissa övningar räcker det gott och väl med 20 kg per hantel men om du ska köra t.ex. bröst så räcker 20 kg inte till något.

Dock så är hantlar från rusta inte att fördrea då det brukar finnas väldigt få inställningsmöjligheter på dem. Dvs det finns bara viktskivor nog åt att ställa in till t.ex. 5, 10, 15 eller 20 kg per hantel om du förstår vad jag menar.

Om du kör på rusta iaf råder jag dig till att även köpa extra skivor så du har möjlighet att köra med t.ex. 17 kg på varje hantel. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Har du 5kgs hantlar på benen när du springer? [bigsmile]

skrev aldrig att det var hantlar jag hade på benen men visst, det kunde uppfattas som sådant

sculptura:

Manchett-vikter lär inte vara bra i längden heller, det blir slitningar.

är inte sådana traditionella manchetter med band som du spänner runt benen och visst ger sådana slitningar.
mina är en kompis design och ser ut som nästan stay-ups fast i tjocka strumpor där vikterna (tyngden) ligger inne i tyget hela vägen upp.


   
SvaraCitera

Ändtarmsklåda:

20kg i hantlar är ganska mkt.

Nej, det är ingenting.


   
SvaraCitera

sculptura:

Fock no att 20kgs hantlar räcker till Brad Pitts fysik i fightclub.

Han ville ju inte vara lika stor som honom heller, han ville bara ha en deffad kropp med någorlunda bröstkontur enligt hans post.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Nej, det är ingenting.

i hantlar jo. beroende på vad man är ute efter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

why oh why brad pitt @ fightclub.. [sad]


   
SvaraCitera

Ändtarmsklåda:

i hantlar jo.

Isåfall har du aldrig varit på ett riktigt gym [crazy]

Ändtarmsklåda:

beroende på vad man är ute efter

Jo, är man ute efter i stort sett ingenting så kan ju 20kgs hantlar vara bra. Annars vet jag inte.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera