Aviseringar
Rensa alla

Hur ligger det EGENTLIGEN till med polis+alkohol?


Ämnesstartare

Jag har alltid undrat det här men aldrig fått ett klart svar. Jag läste nyss i tidningen om att polisen ökat styrkan till Valborg osv men sedan så stod det att "Ungdomar under 18 får spriten beslagtagen men inte de över, men de får inte dricka på offentlig plats" typ? Öööö.. Jag har fått dricka beslagtagen under dessa "firar"helger då de är som värst både när jag var under och över arton. Så de har alltså ljugit poliserna?

Hur ligger det egentligen till och har de ens rätt att kolla i väskan? Om man bär systemkasse har de rätt att kolla i den? Skillnad över arton och under?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Angelize:

Jag har fått dricka beslagtagen under dessa "firar"helger då de är som värst både när jag var under och över arton.

Osmidig du är [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zackk:

Osmidig du är [crazy][crazy]

Nej för en gång så hade jag det i väskan sen en annan gång då var jag kanske osmidig och hade det i systemkasse men hallå vi var mitt i ingenstans så svänger det in en polisbil från ingenstans. Snacka om att hela nyår blev förstörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gränsen kanske är vid 20 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är riktigt att man får inneha men inte dricka på almänplats om man är över 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du under 20 får du ej förtära eller inneha alkohol någonstans annat än på krogen PUNKT

lol folköl får man såklart inneha, men vadfan ska man med det till i sammanhanget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

lol folköl får man såklart inneha, men vadfan ska man med det till i sammanhanget?

Vad fan har du emot folköl? Ska vi slåss?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Under 20 år får du inte ha alkoholdrycker med över 2,25% annat än folköl (inte ens alkoläsker på 3%, om sådana finns). Polisen kan hälla ut det.

Över 20 kan de anhålla dig för att du har druckit på allmän plats, det ska dock till extra mycket rövhåleri för att snuten ska göra det. Inte förvånadsvärt, men borde inte hända ofta. Det är en sån lag som mest finns för att ha något att skylla på när folk är för fulla.

Vad jag vet har de inte rätt att kolla i din väska hur som helst, men vägrar du visa väskan kan de ta med dig till station.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Vad fan har du emot folköl? Ska vi slåss?

jag älskar folköl. tänkte närmast på folköl under själva valborgsfirandet. lite tamt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

jag älskar folköl. tänkte närmast på folköl under själva valborgsfirandet. lite tamt då

Gött då med ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

jag älskar folköl. tänkte närmast på folköl under själva valborgsfirandet. lite tamt då

Jaha okej, då förstår jag vad du menar. Blir att döna som satan imorn då alltså?


   
SvaraCitera