Aviseringar
Rensa alla

Hur luktar ditt saliv? - poll


Ämnesstartare

Folk säger att det säkraste sättet att veta om man har bra andedräkt eller inte är att lukta på sitt saliv (efter det torkat). Man kan göra ett mycket lätt test för att känna hur man egentligen luktar genom att slicka på handleden med hela tungan och sedan vänta någon minut tills salivet torkat. Man ska sedan genom att lukta på sitt torkade saliv känna om man har bra andedräkt.

Mitt torkade saliv luktar inte gott, typ lite fränt nästan. Jag undrar om detta är normalt eller om det bara är jag.

Man ska inte göra det här testet direkt efter man borstat tänderna (vänta minst en timme), eller efter man ätit/druckit något (även vatten).


   
Citera
Ämnesetiketter

luktar flens, kan ha varit för att jag sugit lite på pallos snopp precis[blush]


   
SvaraCitera

min handled luktar mcluver [tard]


   
SvaraCitera

duschade nyss, så känner bara lukten av något olivliknande, ska testa imorgon [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Sött, fick nyss kebus sats i munnen [blush]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Fränt och lite beskt (Du röstade på detta alternativ)

Eller jag har ingen aning. Ingen lust att kolla heller.


   
SvaraCitera

hehe undrar hur många som har slickat på sina handleder[badgrin]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Ingenting (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Ingenting (Du röstade på detta alternativ)

av ovanstående
men har under en period börjat dreggla när jag sover under natten, luktar bebisarmar. Doftar småbarn, typ blommor. Haha, fast det kan ju ha med schampo(o)t att göra[confused]

Salivet luktar väl annorlunda från dag till dag, beroende på olika faktorer...?


   
SvaraCitera

tydligen beskt men jag åt nyss en kaka [sad]
ska kolla sen igen [cool]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Luktar bra, men kan inte beskriva (Du röstade på detta alternativ)

Beror ju helt på vad jag ätit och om magen mår bra.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Lite sött och ganska bra (Du röstade på detta alternativ)

ganska bra


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Skit helt enkelt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

AlphaMale:
Folk säger att det säkraste sättet att veta om man har bra andedräkt eller inte är att lukta på sitt saliv (efter det torkat). Man kan göra ett mycket lätt test för att känna hur man egentligen luktar genom att slicka på handleden med hela tungan och sedan vänta någon minut tills salivet torkat. Man ska sedan genom att lukta på sitt torkade saliv känna om man har bra andedräkt.

Mitt torkade saliv luktar inte gott, typ lite fränt nästan. Jag undrar om detta är normalt eller om det bara är jag.

Man ska inte göra det här testet direkt efter man borstat tänderna (vänta minst en timme), eller efter man ätit/druckit något (även vatten).

Ibland tycker att saliven luktar lite ketchup eller lite mjölk.


   
SvaraCitera
Cobrak

Alltid mysigt när gamla trådar väcks till liv. Mvh lyckad reinkarnation.

För övrigt luktar mitt urin hallon och vanilj.. vilket med en viss marginal må förklara mina ständiga toabesök. Mycket glad


   
SvaraCitera