Aviseringar
Rensa alla

Hur märker man att en tjej gillar en


Ämnesstartare

Asså jag har inte haft värdens bästa självförtroende  o jag är inte så snygg men jag blir alltid nervös när jag snackar med tjejer så de är därför jag backar typ lite när de är typ mycket folk o alla pratar o sånt, iallafall bur ska jag få en tjej att gilla mig? Går dem på personligheten eller uttseende asså jag gillar verkligen tjejer! Ska på läger i sommar tänkte snacka med tjejer då o försöka fixa en men de är bäl sbårrt?? Asså faaan snälla hjälp


   
Citera

Tjejer är inte saker. De är människor. Man "fixar inte en". 

Var dig själv, var ärlig. Om de inte gillar dig för den du är hade det ändå aldrig fungerat. 


   
SvaraCitera

Jag brukade vara som dig, osäker på mig själv och ville få tjejer att tycka om mig bara för att ha en tjej. Så jag målade upp en fasad och pratade med typ 5 tjejer samtidigt, vissa föll för mig medan de andra såg igenom min fasad direkt och lämnade mig vilket gjorde att jag fick ännu sämre självförtroende trots att det var jag som var the bad guy i situationen. Kom aldrig hela vägen med någon tjej under detta året, vilket jag är extremt glad över då jag hade ångrat det extremt idag.

Ungefär 2 månader efter att jag släppte det tankesättet och började arbeta på mig själv så dök en människa upp i mitt liv som tyckte om det hen såg (ta det ej bokstavligt) och det är nu min partner och har varit det de senaste 7 månaderna, jag älskar hen och jag älskar även mig själv. Aldrig mått bättre.

Sen frågan ifall de går på utseende eller personlighet är lite konstig i detta sammanhanget då du beskriver att du vill "fixa en tjej", dvs att det verkar som att du ej bryr dig om deras personlighet, du bryr dig bara om att få en tjej.

Det jag vill ha sagt är att du borde jobba på att bättra dig själv och släppa fokuset på att få tjejer att gilla dig bara för att tjejer ska gilla dig. Mycket bättre för dig och ditt liv ifall du mår bra över dig själv och lär dig själv att älska dig själv för att sedan ta emot kärlek från någon som du gillar som person, inte bara för att det är en tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CasperJ:
Jag brukade vara som dig, osäker på mig själv och ville få tjejer att tycka om mig bara för att ha en tjej. Så jag målade upp en fasad och pratade med typ 5 tjejer samtidigt, vissa föll för mig medan de andra såg igenom min fasad direkt och lämnade mig vilket gjorde att jag fick ännu sämre självförtroende trots att det var jag som var the bad guy i situationen. Kom aldrig hela vägen med någon tjej under detta året, vilket jag är extremt glad över då jag hade ångrat det extremt idag.

Ungefär 2 månader efter att jag släppte det tankesättet och började arbeta på mig själv så dök en människa upp i mitt liv som tyckte om det hen såg (ta det ej bokstavligt) och det är nu min partner och har varit det de senaste 7 månaderna, jag älskar hen och jag älskar även mig själv. Aldrig mått bättre.

Sen frågan ifall de går på utseende eller personlighet är lite konstig i detta sammanhanget då du beskriver att du vill "fixa en tjej", dvs att det verkar som att du ej bryr dig om deras personlighet, du bryr dig bara om att få en tjej.

Det jag vill ha sagt är att du borde jobba på att bättra dig själv och släppa fokuset på att få tjejer att gilla dig bara för att tjejer ska gilla dig. Mycket bättre för dig och ditt liv ifall du mår bra över dig själv och lär dig själv att älska dig själv för att sedan ta emot kärlek från någon som du gillar som person, inte bara för att det är en tjej.

Så det finns alltid tjejer som gilla mig? Vadå jobba med mig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Vadå jobba med mig själv?

Läs trendiga böcker och lägg några citat på minnet. Gör balla saker du kan småskryta lite sådär oberört med under ett samtal. Gå en yogakurs och lär dig de mest grundläggande poserna.
Intala dig sedan att du gör detta för dig själv.

Du är nu redo att ta dig an alla miljontals innehållslösa tjejer ute efter att "hitta sig själva" och "utveckla sitt inre" som världen kastar över dig.

Nu kan du leva lycklig i alla dina dagar lr nåt...


   
SvaraCitera

Danne_cars:

Så det finns alltid tjejer som gilla mig? Vadå jobba med mig själv?

Suck..

Det jag skrev var ändå relativt simpelt, ändra ditt tankesätt!! Tjejer är människor och de dras till människor som behandlar dem som människor. Sök inte efter en tjej bara för att hon är tjej, sök efter en person du faktiskt tycker om istället och inte tröttnar på.

Att jobba på sig själv innebär att man försöker stärka sig själv och sitt självförtroende, hitta roten till sin osäkerhet och slipa sakta upp det. Mycket svårare än vad jag får det att låta som, ja, men absolut inte omöjligt. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa pengar så kommer dem som grisar som ska få mat.

Hur ska vi veta det? Alla är olika?!


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Visa pengar så kommer dem som grisar som ska få mat.

Hur ska vi veta det? Alla är olika?!

Cash is king right 🙂


   
SvaraCitera