Aviseringar
Rensa alla

Hur man håller sig utanför "the friend zone"? Rätt så långt men vill gärna ha hjälp.


Ämnesstartare

Tjoho.

Jag hade en tjej som jag var intresserad utav tidigare (för bara någon vecka sen) och så som jag tolkade hennes signaler så kändes det som att hon också var intresserad. Lite exempel:

1. Hon skrev en gång att hon verkligen ville att jag skulle ha varit med på en resa som hon gjorde för ca ett år sen.

2. Vi lärde känna varandra genom en gemensam kompis och vi träffades tillsammans med våran gemensamma kompis någon dag före vi träffades bara hon och jag. Då så kändes det som att hon bara fokuserade på mig och pratade nästan bara med mig och inte våran kompis. Hon såg glad ut hela tiden och log mot mig.

3. När vi träffade första gången för oss själva gick vi på ett mysigt kafé. Vi satt där och pratade med varandra i säkert 5 timmar men det kändes som 1,5. Hela tiden var hon glad och log.

Så en dag efter våran första träff så frågar hon om vi kan träffas och när vi träffas så drar hon ungefär den här repliken "Jag vet inte om jag har gett dig fel signaler...? Men jag vill bara säga att du är en riktigt underbar person och jag är glad att ha lärt känna dig men jag vill bara vara kompis." (Nej, nu i efterhand så är jag inte ledsen att hon sa det, snarare glad att hon inte sa det då det kanske hade gått längre)

Men nu kommer frågan eller frågorna. Om man träffar en tjej som man är intresserad utav och kan se sig själv i ett lyckligt förhållande tillsammans med den här personen, hur håller man sig utanför den så kallade "friend zone" ? Och vilka signaler kan en tjej ge ut för att visa intresse? (Jag vet det är väldigt olika från person till person, men lite som du som tjej kanske gör?)

Tack på förhand!! [y]

Stay blessed!

//MrMetrixa


   
Citera

AJ [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

AJ

Hur menar du nu? [crazy]


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Hur menar du nu?

MrMetrixa:

"Jag vet inte om jag har gett dig fel signaler...? Men jag vill bara säga att du är en riktigt underbar person och jag är glad att ha lärt känna dig men jag vill bara vara kompis."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

MrMetrixa: "Jag vet inte om jag har gett dig fel signaler...? Men jag vill bara säga att du är en riktigt underbar person och jag är glad att ha lärt känna dig men jag vill bara vara kompis."

Ja det var inte det roligaste att höra, inte direkt efter en sån bra "första dejt"... enligt mitt tycke så var det en bra stund iaf...


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

enligt mitt tycke så var det en bra stund iaf...

tjejer är inget att lita på vetu


   
SvaraCitera

Vänzonen existerar inte om man inte vill att den ska existera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klåparen:

tjejer är inget att lita på vetu

Hmm, kanske inte då... [crazy]

Mawns:

Vänzonen existerar inte om man inte vill att den ska existera.

Skulle inte ha nå emot om du förklarar det lite [y] Vill gärna förstå hur du tänker [y]


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Skulle inte ha nå emot om du förklarar det lite [y] Vill gärna förstå hur du tänker [y]

Vänzonen är bara ett koncept, precis som materialism eller polygami. Det är inget som är absolut, om du är stark och självständig så kan du skita i vänzonen och göra precis vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Vänzonen är bara ett koncept, precis som materialism eller polygami. Det är inget som är absolut, om du är stark och självständig så kan du skita i vänzonen och göra precis vad du vill.

Okej, då förstår jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMetrixa:

Och vilka signaler kan en tjej ge ut för att visa intresse?

Alltså sålänge det känns okej och du är medveten om att du vilket fall som helt kan hamna i att bli sårad och ta illa vid dig... t.o.m. virse versa då tycker jag själv att det är okej att hålla kontakt och behålla den typen av vänskap.

Men jag skulle rent generellt tycka att ni/du ska helst låta bli att ens fundera om signaler och vad som är rätt/fel. Försök att se "glädjen" att umgås med varandra, för det är väl precis vad vänskap utgår ifrån? Att strunta i sådana saker och bara ha roligt. Lägg känslor och förhoppningar åt sidan och ha bara så rikigt j*la kul, helt enkelt! Svårare eller krångligare behöver det inte vara.

Och sen också kanske, att man inte lägger för stort intresse/fokus bara på henne om det nu är fler än ni två som hittar på något roligt. Breder/sprider man ut sin uppmärksamhet till flera än en enda person så är det också en slags markering. Det kan man göra omedvetet genom att man faktiskt tänker på att alla ska få ha kul istället för att "favorisera" någon speciell.

Hajjar du?

Sen får man ju se vad det leder till. Ibland kan något oväntat inträffa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Hajjar du?

Jodå jag hajjar [y] Men just den frågan var inte direkt riktad till den vänskapsrelation vi har nu... jag är väldigt glad att ha henne som min vän och tänker inte förstöra det.

Frågan var mer inriktad på om man träffar en annan tjej som man är intresserad utav och kanske vill får reda på om det finns en chans att hon också kanske är intresserad utan att behöva ställa den obekväma frågan "är du intresserad utav mig?"

Hoppas att jag fick fram frågan som jag vill nu [smile]

Men jag tackar ändå för de tipsen jag fick av dig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMetrixa:

om det finns en chans att hon också kanske är intresserad utan att behöva ställa den obekväma frågan "är du intresserad utav mig?"

Alltså nu kan jag bara tala för mig själv. Jag har typ lärt mig att det inte är lönt att liksom ens komma fram till att behöva fråga "vill du vara ihop med mig?", "Tror du att det kan komma att bli någonting mer?", "Ska vi ta oss till en annan nivå?" osv osv.

Alltså, det ska egentligen vara rätt uppenbart att någon tycker om någon. Det ska visas att tjeje/killen indirekt visar intresse att man vill umgås med varandra, att man vill vara, hitta på och ofta höra av sig och hålla en väldig/ganska tät kontakt med varandra. Att liksom när ni ses så det känns jättebra, att ni har möjlighet att få kunna lära känna varandra och att ni på något sätt umgås mycket. Ni ska kunna t.o.m. förstå sig på varandra. Med tiden så visar det sig om det blir något mer eller ej, det är en sak som man bara vet inom sig.

Sen tror jag att det inte är någon "rusch" det handlar om. Det ska ta sin tid att lära känna varandra, så att man förr eller senare kommer man ju på vad man själv vill och sedan liksom vad båda vill.

Det är så himla svårt ändå. Jag vet. Go for it iaf. Man kan väl alltid hoppas att någon trivs och gillar dig på samma sätt som du själv känner.


   
SvaraCitera

Hatar dessa förvirrande tjejer![mad]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Hatar dessa förvirrande tjejer![mad]

agreeeeed -_-

asså till mrmed, om bruden visar sig intresserad sen vill hon inget så är hon bara en AW, inget o ha. Möjligtvis kk om man orkar.

oftast för att veta om tjejen är intresserad, säg något lamt bellman skämt, om hon asg så äre bara köra hårt, oftast [wink]


   
SvaraCitera