Aviseringar
Rensa alla

Hur man kommer ur "låt oss vara vänner" fällan...


Ämnesstartare

Jag tänkte skriva en kort guide till hur man kommer ur den fällan, ifall man väl hamnat i den.
Jag vet bara en sak som fungerat:

Bryt kontakten med personen i fråga, i kring 3-4 veckor. Oftast räcker det, ibland krävs två månader.
Sen kommer du tillbaks och försöker catcha upp, så att säga, höra vad som hänt i hennes liv och träffa henne irl någon dag. Medans du gör detta ska du flörta lite, vara dig själv, få personen att känna som om den trivs.

Du ska även försöka röra vid personen lite, typ vid handen, såna ställen. gå inte för långt. Vill hon inte, sluta direkt, och backa undan lite, då börjar personen undra "varför gör h*n så?" för innerst inne gilar de ju att bli berörda. Ifall personen då försöker närma sig dig, belöna personen genom att ge denne uppmärksamheten igen. 😉

Gå inte något längre första gången, bryt efter ett tag och bestäm att ni ska träffa varandra någon annan dag, fråga henne inte vad hon vill göra, utan bestäm något ni kan göra och fråga om hon vill hänga med och göra det. Det är positivt att göra något som du vet att h*n gillar.

Nästa gång fortsätter ni som vanligt helt enkelt, fortsätter flörtandet, och försöker röra vid personen lite mer. H*n kommer helt klart bli attraherad till dig ifall du gör det rätt, och går det tillräckligt bra kanske ni kommer ur denna hemska zon.

Det fungerade för mig. 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Läst The Game på sistone möjligtvis? 🙂

Klart det funkar. Allt funkar, det är bara din delivery som spelar roll.

LJBF är fan det värsta som finns. Att få en fresh start är rätt svårt när de redan har ett first impression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

LJBF är fan det värsta som finns. Att få en fresh start är rätt svårt när de redan har ett first impression.

Helt klart. ;o jag måste jobba upp mitt first impression också.

Avatar:

Läst The Game på sistone möjligtvis? 🙂

Ett tag sen, men det stod inget om hur man kom ur fällan där, väl? 😉 Jag tittade bara på hur jag gjort tidigare och insåg att det var precis det jag gjort tre gånger nu, vänner jag känt länge, tappat kontakten med och när jag började prata med dem igen så blev det så 😉

Är du en PUA eller? ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Är du en PUA eller? ;P

Fortfarande AFC tyvärr. 😛 Men snart så. ^^

Anarkandi:

men det stod inget om hur man kom ur fällan där, väl?

Sant. :p Var bara nyfiken eftersom jag såg rätt många drag i din text som pekade på materialet. 🙂

Att "börja om" funkar jävligt bra på kompisar man inte träffat på länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Sant. :p Var bara nyfiken eftersom jag såg rätt många drag i din text som pekade på materialet. 🙂

Ja, helt klart, jag läste boken, sen började jag anaylsera mina tidigare förhållanden, vilka som lyckades, vad jag gjorde bra och vad som var dåligt o.s.v.
Adda msn, Elikir@gmail.com, så kan vi snacka där istället 🙂


   
SvaraCitera

Syftar du på någon man varit intresserad av, fast det aldrig blivit något.

Eller på någon man gjort något med (sex, strul) men att personen bara vill vara vänner trotts det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Eller på någon man gjort något med (sex, strul) men att personen bara vill vara vänner trotts det?

Syftar på folk som är kära i sina kompisar, men när kompisen bara vill vara vänner. Alltså, man har känslor, men obesvarade. Då kan man göra så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Syftar du på någon man varit intresserad av, fast det aldrig blivit något.

Du kan ju vara fast i friend-zone med någon det aldrig har hänt någonting med också. Ser inte skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej,

Jag har ett litet större problem, jag har redan varit tillsammans med den här personen och det tog slut mellan henne och mig för 7 månader sen, sen dess har vi bara varit mer på vänner-sidan. Jag har varit kär i henne sen dess och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill försöka igen men hon vill inte, hon vet och har sagt att det kan funka mellan henne och mig men att hon inte vill försöka.

Kan det fixa sig? Hon blir svartsjuk när jag är med en annan brud, och hon saknar mig något för jäkligt när jag är borta över nån helg eller så... Jag har funderat på det där med en ny fräsch start, men det kommer bli så jäkla svårt för jag älskar henne så grovt mycket och hon gör det samma. Kommer bara sakna henne.

I somras var hon borta i 2 veckor och då så saknade hon mig så pass mycket att hon blev kär i mig, men då var jag med en tjej redan och det var bara ett tidsfördriv, trodde jag hade känslor för henne men det hade jag inte så det tog slut, efter att det tog slut mellan den nya tjejen och mig så hade hennes känslor tonat bort.

LoveXpert's, vad fan ska jag ta mig till? [sad]


   
SvaraCitera

Avatar:

Du kan ju vara fast i friend-zone med någon det aldrig har hänt någonting med också. Ser inte skillnaden.

japp! men då är ju frågan ifall samma "teknik" gäller [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

japp! men då är ju frågan ifall samma "teknik" gäller [wink]

Förmodligen.

Jag är i friend-zone med folk i min klass nu som jag vet det redan är sumpat med. Jag hade nog utan problem kunnat få till det med en brud från högstadiet som jag gärna ville vara med under hela 7-9an, men sumpade då med eftersom jag inte visste hur man skulle göra.


   
SvaraCitera

Avatar:

inte visste hur man skulle göra.

orka! kör på känsla bara, var dig själv om du vill ha något seriöst. vill du bara ha sex så var något annat xD


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Bryt kontakten med personen i fråga, i kring 3-4 veckor.

Oj, väääärt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Oj, väääärt

Sant, jag tycker inte det är jättevärt, men en del tycker det. Jag har gjort det undermedvetet, och det har fungerat varje gång ;S

LRossi:

LoveXpert's, vad fan ska jag ta mig till? [sad]

Det känns som en enda ond cirkel. Det fungerar nog inte med ett bryt där, eftersom hon uppenbarligen redan har känslor för dig. Att hon inte vill vara ihop med dig utöver det måste ske av en anledning,

Ärligt talat. Har hon sagt att hon inte vill vara ihop med dig, men samtidigt vill vara det, så måste hon antingen vara jävligt förvirrad.
Har hon varit det länge, så är mitt råd till dig att ge upp, gå vidare och leta en ny tjej som är mer värd dig,

Har det varit nyligen, så försök att börja som kompis med henne, men dra in henne i det ändå. Träffa henne allmänt på stan, gör närmanden och flörta sådär allmänt. Ifall hon gör motstånd så "straffar" du henne som jag nämnt tidigare genom att dra tillbaks din uppmärksamhet, och belönar henne ifall hon inte gör motstånd genom att gå lite längre.

När läget känns rätt försöker du kyssa henne, och eftersom hon tydligen har känslor för dig eller något så kommer hon nog inte göra så mycket motstånd.
Ha inte för bråttom, och lita på din magkänsla om ifall du ska kyssa henne eller ej.

Men jag vet inte hela historien, så jag kan inte säga att det kommer fungera.

Avatar:

Du kan ju vara fast i friend-zone med någon det aldrig har hänt någonting med också. Ser inte skillnaden.

Anarkandi:

Adda msn, Elikir@gmail.com, så kan vi snacka där istället 🙂

dissen.. XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

var dig själv om du vill ha något seriöst.

Kul att alla tror att pickup-materialet handlar om att inte vara sig själv. Jumping to conclusions är det dummaste man kan göra.

Det handlar inte om att vara någon man inte är, utan att lära sig vad man ska göra för att skapa attraction. Tjejen kommer ju fortfarande falla för din personlighet. Utan att lära sig hur hade hon förmodligen aldrig gjort det.

Kolla på TV-serien The Pickup Artist (bara första avsnitten iaf) så ser du hur patetiska vissa killar är när det kommer till att träffa tjejer, och utan det materialet hade jag varit en utav dom.


   
SvaraCitera