Aviseringar
Rensa alla

Hur man överlever den fruktade FÖRKYLNINGEN


Ämnesstartare

Tänkte att det var rätt tid på året att skapa en sådan här. Är snorförkyld och tänkte höra vad för tips ni har som underlättar när halsen brinner, näsan och ögonen rinner och man håller grannskapet vakna med sina nysningar.

Vissa basics ur skolmedicinen:
- Var noga med hygien när du är förkyld.
- Vila mycket, träna inte.
- Drick mycket vatten.

Sen, personliga tips:
- Te. Det uppenbara. Citron och mynta brukar kännas lite uppiggande när man känner sig hängig, och honung känns skönt för halsen.
- VITLÖK! Jag vet inte om det hjälper eller inte; det sägs ju hjälpa men tror inte det finns något stort medicinskt underlag. Oavsett så är det inte farligt och eftersom man ändå känner sig pissäcklig när man är förkyld kan man lika väl passa på och käka massa underbar vitlök och lukta hur illa som helst.
- Snyt dig i något mjukt. Ja, jag vet att pappersnäsdukar är mer hygieniska, men då kommer din näsa vara köttslamsor efter typ tjugo minuter. Ta nån gammal mjuk, ren t-shirt du inte behöver och snyt dig i den.

Så fyll på med era tips!


   
Citera
Ämnesstartare

sluta simulera och visa att mänskligheten inte faller platt på grund av en bakterie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bafucin. Eller den där åh vad heter den...... som i den där reklamen där den tecknade gubben inte kan göra någonting pga sin hals åh vadheterden??


   
SvaraCitera
Zsasz

- Ät mycket choklad, har ingen riktigt medicinsk mening, men det är gott, och det räcker för mig.

PS. Du behöver dock inte vara förkyld för att följa detta tipset, det är mer ett levnadstips..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strepsils!


   
SvaraCitera

hahaha åh. Snyta sig i en tröja. Skrattar gott åt tanken. Brukar aldrig få problem med söndersnuten näsa men jag brukar smörja in näsan massor för att skydda den mot pappret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

härda ut ba


   
SvaraCitera

Jag blir i princip aldrig förkyld. Känner jag mig litet hängig eller har ont i halsen, brukar jag äta en apelsin, varpå det försvinner _genast_. Blir jag fakteligen förkyld brukar jag käka flertalet apelsiner, eller vadhelst för c-vitaminrikt gojs jag kan tänkas finna, varpå mitt tillstånd brukar förbättras drastiskt.

Alltså, C-vitamin ter sig väldigt effektivt för mig.


   
SvaraCitera

Jag brukar försöka klä mig så varmt som möjligt, även när jag sover, för att hjälpa kroppen med den infektionsbekämpande febern. Och dricka massor av vatten såklart, för att kompensera för all svettning.

Zsasz:

PS. Du behöver dock inte vara förkyld för att följa detta tipset, det är mer ett levnadstips..

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

Ta nån gammal mjuk, ren t-shirt du inte behöver och snyt dig i den.

men neej! Jag kan inte ens snyta mig i samma snorpapper flera gånger.. Och jag skulle inte kunna använda den tröjan sen utan att tänka på att att den varit full av snor..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

men neej! Jag kan inte ens snyta mig i samma snorpapper flera gånger.. Och jag skulle inte kunna använda den tröjan sen utan att tänka på att att den varit full av snor..

Därför man ska ta en

Jörg Buttgereit:

du inte behöver

Jag använder en gammal från ett gammalt jobb, har inga planer på att någonsin bära den igen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara tips om pokemon :'/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Tro mej eller ej. Det här funkar skitbra. Ta ut all tobak från några cigg. Blanda med lite vatten och dra sedan upp det i näsan. Det kommer svida som fan men man blir frisk iaf .

Min farmor trodde inte på det först men hon blev frisk assnabt när hon provade [crazy]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Tro mej eller ej. Det här funkar skitbra. Ta ut all tobak från några cigg. Blanda med lite vatten och dra sedan upp det i näsan. Det kommer svida som fan men man blir frisk iaf .

Min farmor trodde inte på det först men hon blev frisk assnabt när hon provade [crazy]

Det är jättedumt och potentiellt farligt. Du och din farmor bör hitta på något annat med er tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför kan inte jag vara en sådan där som ba
åhmen va ql!!!! ska prova!!!!!!! hhihi
knulla alla lärare i rumpan med suddigummin och glasögon


   
SvaraCitera