Aviseringar
Rensa alla

hur många är det som sökt till GA900 skyttesoldat på malmen i linköping


Ämnesstartare

hur många är det som sökt till GA900 skyttesoldat på malmen i linköping


   
Citera

Ett par stycken.


   
SvaraCitera

Inskriven som GA900 vid LG i Kungsängen.


   
SvaraCitera

Samma här Genius 🙂 GA900 Skyttesoldat LG Kungsängen =D


   
SvaraCitera

yakoue:

GA900 skyttesoldat på malmen i linköping

Har hört att skyttesoldat på Malmen skall vara mer likt närskydd än just skytte. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Synd, inget stadsskytte där.


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Synd, inget stadsskytte där.

Det är rätt intressant att försvaret bara väljer att ha ett regemente som inriktar sig på stadsskytte. Om man nu ser till dagens konflikter och var striderna äger rum så är 90% av de i urban-miljö. Stadsskytte-soldater måste ju ha en enorm fördel om de söker till utlandstjänst.

Fast jag måste ju ändå säga att det var kul att piska Livgardets Pebbor ute i skogen![bigsmile]


   
SvaraCitera

sikkos:

Det är rätt intressant att försvaret bara väljer att ha ett regemente som inriktar sig på stadsskytte. Om man nu ser till dagens konflikter och var striderna äger rum så är 90% av de i urban-miljö. Stadsskytte-soldater måste ju ha en enorm fördel om de söker till utlandstjänst.

Det finns ju planer, men svenska FM är lite seg. 🙂

sikkos:

Pebbor[bigsmile]

Död åt våra gulliga kuber ja, ett P-skott så är den värdelös liksom.


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Det finns ju planer, men svenska FM är lite seg. 🙂

Ja, jag hört läst en del men antagligen inte allt. Vad är det för något du har läst?

The Weapons Dude:

Död åt våra gulliga kuber ja, ett P-skott så
är den värdelös liksom.

Jag tycker att de är charmiga på sitt vis. Lite nostalgi! De är ju även lättare att reparera. Om det blir fel på ett stridsfordon 90 så får man ju knappt göra något själv. De är även mycket bättre än stridsfordon 90 i stadmiljö. Det går inte att komma ifrån!


   
SvaraCitera

sikkos:

Vad är det för något du har läst?

Internsnack mellan Värnpliktsrådet och HKV typ. :/

sikkos:

De är ju bättre än stridsfordon 90 i stadmiljö. Det går inte att komma ifrån!

Ja, hade ändå kunnat ersättas med något...modernare, det är enbart pga kanontornets placering på chassit man föredrar den!


   
SvaraCitera

The Weapons Dude:

Internsnack mellan Värnpliktsrådet och HKV typ. :/

Jaså du! Har du någon position inom FM som jag inte vet om? [crazy]

The Weapons Dude:

Ja, hade ändå kunnat ersättas med något...modernare, det är enbart pga kanontornets placering på chassit man föredrar den!

Jovisst men det kostar riktigt mycket pengar. Jag vet faktiskt inte vilket fordon de skulle kunna använda istället?


   
SvaraCitera

Jag fick iaf svar från pliktverket idag. Utbildningsreserven, dvs jag får inte göra lumpen. [sad][cry]


   
SvaraCitera

sikkos:

Har du någon position inom FM som jag inte vet om? [crazy]

Nej, men vi hade en i plutonen förra året som nu är med i Värnpliktsrådet, han var duktig på att extrahera inofficiell information.

sikkos:

Jovisst men det kostar riktigt mycket pengar. Jag vet faktiskt inte vilket fordon de skulle kunna använda istället?

PBV kostar jättemycket underhållstid. Inget som existerar ännu. 🙂


   
SvaraCitera

JanJoergen:

Jag fick iaf svar från pliktverket idag. Utbildningsreserven, dvs jag får inte göra lumpen. [sad][cry]

Fixa finskt medborgarskap och joina Nylands brigad! 😐


   
SvaraCitera

JanJoergen:

Jag fick iaf svar från pliktverket idag. Utbildningsreserven, dvs jag får inte göra lumpen. [sad][cry]

Överklaga? Ligg på pliktverket! Om du verkligen visar att du vill så kommer de plocka in dig.

The Weapons Dude:

Nej, men vi hade en i plutonen förra året som nu är med i Värnpliktsrådet, han var duktig på att extrahera inofficiell information.

Alltid nyttigt[smile]

The Weapons Dude:

PBV kostar jättemycket underhållstid. Inget som existerar ännu. 🙂

Dock vet jag att de som körde PBV på P7 fixade de flesta reparationerna själva. Jag har för mig att en sa att 2 timmars körning med PBV innebar 3 timmars vård och reparation[bigsmile].

Fast det är klart, det dyra är nog alla som står i förråden. En gång fick jag och en lumparpolare hänga med till ett förråd/garage där det stod 25st PBV och 20st Strv121, det var mäktigt[crazy]


   
SvaraCitera