Aviseringar
Rensa alla

hur många filmer har medel 20åringen sett?


Ämnesstartare

hur många filmer tror ni egentligen att medlet för hur många filmer man sett vid 20års ålder i sverige.

jag själv har sett 1600filmer men det vet jag också av någon dum anledning av att jag håller koll genom filmtipset.se

men vad tror ni, hur mycke film ser vi egentligen idag, vad har internet haft för påverkan? är det så att vi ser mer filmer nu än för 10 årsedan eller är det bara så att vi ser lika mycke film nu som då fast vi betalar inte för dem. vad tror du och hur många filer har du sett?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har inte räknat. Men du ligger några filmer före mig, tror jag.
Uppskattningsvis har jag väll sett 70 filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har kanske sett hundra[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm hundra typ?


   
SvaraCitera

Ofta man räknar! Jag har sett skitmycket film ända sen jag var jätteliten. Vissa vet jag inte ens namnet på. Ofta man kan veta hur många man sett då. Jag kan inte ens gissa! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj. Det är många hundra iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vara kul att veta hur många man sett. Måste nog ligga på ett par tusen iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att du ser två rullar i månaden från och med 7års ålder då blir det 2x12x13=312 och så plussar du på kanske 38 barnfilmer så har du 350 filmer. Är du riktig filmnörd så lär du nog ha sett bra många fler dock..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För många, thats all i kno


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anta att jag sett två i veckan i snitt hela livet - är kanske lite högt, men knappast särskilt orimligt.
Jag har levat i 1105 veckor. Men vi räknar nog bort de fyra första åren. Så säg 2000 filmer på ett ungefärus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte direkt räknat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv skulle jag tippa på att jag ligger runt 800 kanske.. Är 16.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw. Snackar vi bara olika filmer nu? Eller räknas det som två om man sett samma två gånger? För isåfall vill jag nog nästan lägga på åtminstone 30% till.
Jag menar: har fan sett Waynes world 37 gånger (japp, sant)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

har fan sett Waynes world 37 gånger (japp, sant)

Välinvesterade timmar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Välinvesterade timmar [bigsmile]

Haha. Du anar inte! En av mina bästa vänner har också sett den helt löjligt många gånger. Så var vi på en fest där det blev snack om den på nån vänster - inte ens vi som tog upp det. Och så var det en såndär dum tjej som sa att det var en av de sämsta filmerna hon nånsin sett.
Ja, resten säger la sig självt? Resten av kvällen var ju en orgie av långa dialoger mellan oss där vi reciterar filmen, kan typ varenda replik liksom. Oj, vad hon hatade oss [smile]


   
SvaraCitera