Aviseringar
Rensa alla

Hur många här vet vad IMPROVISATIONSTEATER är?


Ämnesstartare

Reklam. Se: reglerna.


   
Citera

Jag har lärt mig då jag genomgått den teaterutbildning som i folkmun brukar kallas family guynötande


   
SvaraCitera

Hmm, blir förvånad att folk möjligtvis inte kan lista ut det på namnet? Det är teater där man improviserar, dvs kör utan manus. Eller har jag helt fel?


   
SvaraCitera

Älskar improvisationsteater! Skriv om ni någonsin kommer till västerås !


   
SvaraCitera

jag vet för jag är bäst på att skådespela, t.o.m bättre än annie lööf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn: Rätt! Det är helt utan manus, men när folk osäkert svarar "Det är väl teater där man improviserar" på frågan om vad improvisationsteater är tolkar vi det som att de bara gissar.

Ordet improvisationsteater används vilt på många olika saker, men som vi ser på det är improvisationsteater när skådespelarna improviserar fram scener utifrån förutsättningar som publiken skapar. Publiken är alltså med och bestämmer vad som ska hända på scen, vilket många missar.

Parlamentet och radioprogrammet På minuten (Där publiken inte är med och påverkar) vill jag kalla för improviserad underhållning, inte improvisationsteater. Om detta tvistar de lärde dock.

Här är ett youtube-klipp på TV-programmet Whose line is it anyway, som vi inspireras av väldigt. Här inkluderas publiken alltid mer eller mindre:


   
SvaraCitera

Tvingades improvisera på en kortfilmsinspelning en gång
100% säker på att dom klippte bort det pga jag sög.


   
SvaraCitera

emilrundberg:

Hur många här kan förklara var imrovisationsteater är?

det är improvisations-teater. retorisk fråga. reklamtråd.


   
SvaraCitera

emilrundberg:

Gullregn: Rätt! Det är helt utan manus, men när folk osäkert svarar "Det är väl teater där man improviserar" på frågan om vad improvisationsteater är tolkar vi det som att de bara gissar.

eller så har de en öppen och inkluderande definition som inte ställer godtyckliga krav utöver vad begreppets beståndsdelar antyder.


   
SvaraCitera

Jag vet vad det är!:-D började spela teater när jag var i sexårsåldern^^


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera