Aviseringar
Rensa alla

Hur många kalorier per dag?


Ämnesstartare

Jag vet inte hur många kalorier jag borde äta per dag... tänkte att någon kanske vet? Jag försöker gå ner i vikt. Jag är 14 år om någon undrar...
Jag vet att det kanske vore bra om jag skrev hur lång jag är osv, men det vet jag inte. 158 cm kanske, typ som en vanlig tjej? Alltså, det jag vill veta är hur många kalorier jag ska äta per dag för att gå ner i vikt.
Kanske är svårt att svara på men någon som har en aning om hur många kalorier en 14-årig tjej som är ca. 158 cm lång ska äta per dag?


   
Citera
Ämnesetiketter

4500


   
SvaraCitera

Hur mycket väger du till att börja med?


   
SvaraCitera

tränar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte alls, av någon anledning gick jag inte till hälsoundersökningen på skolan. Men... 50-60 kg skulle jag gissa? Kan ha helt fel med någonstans över 50, kanske 56, något sånt skulle jag gissa på (har tyvärr ingen våg).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tränar du?

Inte direkt men har tänkt att börja röra mig mera


   
SvaraCitera

Dark_Angel:

Inte direkt men har tänkt att börja röra mig mera

Kör på det istället, mycket bättre sätt att bli av med vikt på.


   
SvaraCitera

Nej, du ska inte gå ner i vikt. Och det vet du, då du placerat denna tråd i Ätstörningsdelen.


   
SvaraCitera

Håller med Kablash, Om du rör på dig mer så slipper du ändra dina matvanor. Du kan ju göra en tråd i träningsdelen av forumet för tips på den fronten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kör på det istället, mycket bättre sätt att bli av med vikt på.

Jag hade väl tänkt försöka med båda...


   
SvaraCitera

Dark_Angel:

Inte direkt men har tänkt att börja röra mig mera

om du äter lika mycket som du gör nu men börjar träna kommer du antagligen gå ner i vikt eller iaf bli av med fett och bygga muskler ist

tror det är smartare än att banta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, du ska inte gå ner i vikt. Och det vet du, då du placerat denna tråd i Ätstörningsdelen.

Jo, jag ska gå ner i vikt. Pappa säger att "nej det skulle nog inte skada om du gick ner några kilon."


   
SvaraCitera
Åtta

En ätstörningstråd om hur man går ned i vikt? Tror att jag låser den för brott mot §10.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera