Aviseringar
Rensa alla

Hur många kilo?


Ämnesstartare

Hallå hallå.
Jag är en tjej som är helt färdigvuxen i kroppen och sånt som är ca 10 kg överviktigt. Jag är alltså inte fet men väl synligt mullig.

Vill gärna försöka bli lite hälsosam och gå ner lite till julen så man känner att man kan unna sig lite då ialf med gott samvete. Så klart som alla andra vill jag gå ner så fort som möjligt, genom att äta bra, lagom och träna mycket på friskis.

Så.. till er kunniga där ute..
Hur många pass kan jag som otränad träna i veckan?
Och någon som rekomenderar hur och vad man ska äta? hur ofta ect?

Jag vill inte utsätta mig för någon fara.. inte riskera min hälsa eller något sådant. Hur mycket tror ni man kan gå ner hälsosamt på en dryg månad? Det går ju fortare att gå ner också när man har lite hull än om man bara har typ ett kilo att gå ner..

Svara gärna [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Hej tjejen, inte mer än ett kilo i veckan, kanske inte mer än ett halvt är hälsosamt.

Skippa smör på smörgåsar, gör godis uppehåll ett tag (äv. kakor och annt "tydligt onyttigt") och gå en halvtimme varje dag.

Detta gör kan göra mkt om du innan varit ett stilla sittande kakmonster.

Men vet du, bästa sättet, gå till skolsyster och be henne om hjälp, är du överviktig så kommer du få hjälp att gå ner i vikt. Vad du än gör börja inte exprimentera själv med att äta mindre mat, riktig mat. Det går bara åt fanders, tro mig, jag har haft ätstörningar hela tonåren...

och förresten, ÄT FRUKOST


   
SvaraCitera

Träna inte för ofta i början, för även om det är roligt först är det lätt att man tröttnar och slutar helt då i stället. Lagom är bäst [y]

Ät mycket grönsaker, skippa vitt bröd och ät gärna fullkornspasta och råris i stället för vanligt, ät ordentlig frukost och drick mycket vatten. Fem mål om dagen brukar vara bra, dvs tre huvudmål och två små mellanmål.

Och även om du inte går ner ett gram, så kan du unna dig till jul ändå [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen lust att vara glädjedödare, men du kommer nog ändå fått tillbaka kilorna efter jul precis som de flesta svenskar som frossar gott vid juletid~

Kämpa på du~


   
SvaraCitera

Here's the thing: Du får äta vad du vill, bara mindre än du brukar. Men försök att bara äta godis på helger, det ska liksom vara en "lyx". Och sen gäller det väl att undvika allt dolt socker, hel- och halvfabrikat osv. Satsa på att laga mat själv, det finns ju massor av nyttiga rätter som går hur snabbt som helst, och kanske frysa in så att det bara är att värma upp?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera