Aviseringar
Rensa alla

Hur många ord klarar du? (Högskoleprovet)


handendärnissen:
kommer inte testa för vet att ja inte kommer kunna många för använder aldrig mer avancerade ord o kommer pågrund av adhd o dyslexi inte utmana mig själv att faila med de 

dyslektiker kan ju klara sig rätt bra bara de jobbar mkt


   
SvaraCitera

förtydligande: det är ej hopplöst ge ej upp


   
SvaraCitera

21/20


   
SvaraCitera

17/20


Hade fel på svinn, preskriberad och puka. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

dyslektiker kan ju klara sig rätt bra bara de jobbar mkt

dyslexi+adhd är ingen bra kombination, om man vet hur adhd hjärnan jobbar så kan man ha en aning o så dyslexi på de liksom, iq kan va över normal men de märks inte på personen


   
SvaraCitera

handendärnissen:

dyslexi+adhd är ingen bra kombination, om man vet hur adhd hjärnan jobbar så kan man ha en aning o så dyslexi på de liksom, iq kan va över normal men de märks inte på personen

Är man normalintelligent så går det att arbeta upp. Självklart kommer det att vara klurigare än för andra men det går ju att öva upp. 


   
SvaraCitera

16/20. Nagga, gordisk knut, patina och nån till.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Är man normalintelligent så går det att arbeta upp. Självklart kommer det att vara klurigare än för andra men det går ju att öva upp. 

har du de problemet??


   
SvaraCitera

handendärnissen:

har du de problemet??

drag av add ja. det krävs dock ej att man själv har dessa problem utan bara att se på folk som har som klarar sig. det är att göra det lite väl bekvämt för sig att påstå att det ej går. beror dock på hur pass smart man är etc, men ändå.


   
SvaraCitera

7, skyller på att jag går i 8:an Mycket glad


   
SvaraCitera

18 av 20. De enda jag fick fel på var bejakande (trodde det var glädjande) och patina (hade aldrig hört talas om det ordet). För övrigt var det inga svåra ord och uttryck.


   
SvaraCitera

Bommade på Puka, Gordisk knut och Patina. Det gör mitt resultat knappt bättre än snittet.
Folk var duktiga på detta! 🙂


   
SvaraCitera

Fick åtta. Tur att man inte började på högskola efter gymnasiet, hade ju uppenbart varit slöseri med tid...


   
SvaraCitera

vonKissekatt: drag av add ja

självdiagnostiserad much? Galen


   
SvaraCitera

Stäkaren: hade ju uppenbart varit slöseri med tid...

Hur menar du? Högskoleprovet har ej så mycket gemensamt med utbildningarna, därav ifrågasättanden. Provet fyller en ekonomisk funktion.


   
SvaraCitera