Aviseringar
Rensa alla

Hur många på UM tror på patriarkatet?


Ämnesstartare

Well? Hur många tror på att det existerar?

Själv tror jag inte att det finns, utan endast är påhittad feministpropaganda.


   
Citera

Hur kan man inte tro på det?


   
SvaraCitera

"tror du på att vi behöver näring för att överleva?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Hur kan man inte tro på det?

För att det inte finns några vetenskapliga bevis på att det existerar. Allt baseras på feministteorier om onda och utstuderade män.

amsi: "tror du på att vi behöver näring för att överleva?"

En av de sämsta jämförelser jag sett idag.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

För att det inte finns några vetenskapliga bevis på att det existerar. Allt baseras på feministteorier om onda och utstuderade män.

En av de sämsta jämförelser jag sett idag.

Ja, det är förstås inte vetenskap utan ens egen uppfattning av samhället. Förstår dock inte hur man tänker om man upplever att patriarket inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Förstår dock inte hur man tänker om man upplever att patriarket inte finns.

Tror du på allting utan vetenskapliga grunder eller bevis?

Om jag hittar på en egen teori som låter tillräckligt trovärdig, kommer du tro på den då utan att ta reda på vilka belägg jag har för det jag sagt?


   
SvaraCitera

Jag tycker väl snarast att just patriarkatet endast är en delanalys i de orättvisa maktstrukturer som existerar. Vad jag tycker är intressantare, och som jag tror förklarar problematiken bättre, är intersektionalitet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: intersektionalitet

Vad är det?


   
SvaraCitera

Om det hade funnits ett system gjort för att benefita (kan ej svenska) män, varför är så många män utanför? Fuck ge oss lite credit, hade vi haft makt att skapa ett sådant system så hade vi väl för tusan gjort det ordentligt.

Så, nej.


   
SvaraCitera

Bööööörg:
Hur kan man inte tro på det?


   
SvaraCitera

Tickstart:
Om det hade funnits ett system gjort för att benefita (kan ej svenska) män, varför är så många män utanför? Fuck ge oss lite credit, hade vi haft makt att skapa ett sådant system så hade vi väl för tusan gjort det ordentligt.

Så, nej.

surprise att du inte vill tro på det Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Tror du på allting som låter tillräckligt trovärdigt? Eller tar du reda på fakta, bevis och belägg?


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Tror du på allting som låter tillräckligt trovärdigt? Eller tar du reda på fakta, bevis och belägg?

skulle kunna ställa samma fråga till dig.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Tror du på allting utan vetenskapliga grunder eller bevis?

Om jag hittar på en egen teori som låter tillräckligt trovärdig, kommer du tro på den då utan att ta reda på vilka belägg jag har för det jag sagt?

Nej, skulle jag utgå från min egen världsbild och inte teorin. Om teorin stämmer in på min världsbild skulle jag tex säga att jag tror på din teori


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

skulle kunna ställa samma fråga till dig.

Fast det är ju inte jag som hävdar att något finns här. Det är feminister som hävdar att det finns ett patriarkat, utan att kunna bevisa att det existerar.

Trodde sådant tillhörde pre-1700-tal.


   
SvaraCitera