Aviseringar
Rensa alla

Hur många tänker redan nu på att skaffa barn?


Ämnesstartare

Kanske har för mycket fritid haha, men jag undrar om det finns ungdomar där ute som redan nu tänker på att skaffa barn. Tycker allt för många skaffar barn och inte kan ta hand om dem. Känner tre stycken från min förra klass som nu har barn. Fattar verkligen inte hur de ska ta hand om dem. Borde det inte vara någon slags lag på detta?


   
Citera

Har tänkt tanken, men känns korkat att göra det när man har en halvfärdig civilingenjörsexamen. Finns dessutom en massa saker jag vill göra innan jag blir så bunden, samt tycker att jag borde vara tillsammans med min partner lite längre innan.


   
SvaraCitera

Känner/tänker mest: vill aldrig aldrig aldrig aldrig ha barn. 


   
SvaraCitera

ja men pendlar mellan vill och vill inte

inte så mkt överbefolkning som får mig att tvivla som den principiella ondskan i att sätta någon till livet och därmed skapa lidande och ansvar. man borde fråga barnet innan men det går ju inte.

tvivlar också på att jag någonsin når den trygghet i tillvaron som krävs för att ge dem en god självkänsla.


   
SvaraCitera

Tänker ibland aw nusse
Men skulle aldrig skaffa barn utan att liv där ett barn får plats och inte skulle vara till besvär. Det är varken rätt mot barnet eller mig. Men framförallt inte mot barnet.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Känner/tänker mest: vill aldrig aldrig aldrig aldrig ha barn. 

... och så har jag tänkt sedan jag var ~14-15.


   
SvaraCitera

jag vill ha barn, men inte nu. jag är säker på att jag emotionellt och psykiskt klarar av att fostra ett barn och få det att må så bra som möjligt.


   
SvaraCitera

Nejnejnej känner jag innerst inne. Sedan träffar jag syskonbarnen ibland och då tänker jag NEJNEJNEJ!


   
SvaraCitera

aldrig

kanske när jag är gammal


   
SvaraCitera

Myksa:

Nejnejnej känner jag innerst inne. Sedan träffar jag syskonbarnen ibland och då tänker jag NEJNEJNEJ!

Mycket glad


   
SvaraCitera

m när jag är ca: 35


   
SvaraCitera

Myksa:

Nejnejnej känner jag innerst inne. Sedan träffar jag syskonbarnen ibland och då tänker jag NEJNEJNEJ!

Du kanske lyckas avla fram något liknande 😉


   
SvaraCitera

inte jag


   
SvaraCitera

Nintendo:

Känner/tänker mest: vill aldrig aldrig aldrig aldrig ha barn. 

har du tänkt sterilisera dig?


   
SvaraCitera

isola:

har du tänkt sterilisera dig?

Nä, verkar som en ganska värdelös grej att göra. Jag är mycket skeptisk till operationer som görs utan att det är "livsnödvändigt", det är alltid en risk att operera sig osv. Ser inte att det finns fördelar som väger upp riskerna. 


   
SvaraCitera