Aviseringar
Rensa alla

hur många umare i procent tror ni har ett syndrom som försvårar deras interagerande med andra människor?


Ämnesstartare

känns som att det är JÄTTEVANLIGT. är detta typ ASPIEFORUM eller? [shake]


   
Citera

Inte så många tror jag, vi är väl typ 3 Aspergare här vad jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Inte så många tror jag, vi är väl typ 3 Aspergare här vad jag vet

måste vara många fler då som inte är diagnosticerade än.


   
SvaraCitera

elverpigen:

är detta typ ASPIEFORUM eller?

hej isola


   
SvaraCitera

elverpigen:

måste vara många fler då som inte är diagnosticerade än.

Man kan ha social dysfunktionalitet utan att vara icke-neurotypisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget fel med att ha aspergers, men är skönt att veta ifall en person beter sig knäppt pga vet inte hur man förväntas bete sig eller ifall personen bara är helt wacko


   
SvaraCitera

elverpigen:

inget fel med att ha aspergers, men är skönt att veta ifall en person beter sig knäppt pga vet inte hur man förväntas bete sig eller ifall personen bara är helt wacko

[tard]


   
SvaraCitera

elverpigen:

men är skönt att veta ifall en person beter sig knäppt pga vet inte hur man förväntas bete sig

Efterblivet uttalande som kan ses som ett sätt att förminska personer med sådana diagnoser "Jamen det är inget problem du har blabla och kan därför inte veta"

Ser det som jämförbart med "jamen du är ju utvecklingsstörd och kan inte förstå"

Dvs en rejäl skymf


   
SvaraCitera

elverpigen:

men är skönt att veta ifall en person beter sig knäppt pga vet inte hur man förväntas bete sig eller ifall personen bara är helt wacko

Varför tycker du det?


   
SvaraCitera

vi kanske bara inte är lika sociala som resten av värlen...


   
SvaraCitera

Jag har aspberger, det är därför jag är så jävlar smart. Det du Dan [wink]


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

vill du ha jämlikar eller?


   
SvaraCitera

mrman:

Det du Dan

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Efterblivet uttalande som kan ses som ett sätt att förminska personer med sådana diagnoser "Jamen det är inget problem du har blabla och kan därför inte veta"Ser det som jämförbart med "jamen du är ju utvecklingsstörd och kan inte förstå"Dvs en rejäl skymf

Ber om ursäkt för detta, var inte menat så. menar mest att jag gillar att förstå människor.

nubbie:

Varför tycker du det?

för jag gillar att förstå människor. Blir skitsvårt när de reagerar svinkonstigt på smågrejer


   
SvaraCitera