Aviseringar
Rensa alla

Hur mkt har ni veckopeng/månadspeng?


Mina föräldrar är jävligt måna om att hjälpa mig. Har sagt nej hela livet. Men när det inte är så bra ibland o man är som svagast så.. har det hänt att man godkänt det.


   
SvaraCitera

är 16 och fick regelbunden veckopeng på 100 spänn när jag började på gymnasiet. innan fick jag någon femtiolapp i månaden kanske. tycker själv att 1600 spänn är väldigt mycket för någon som bor hemma.


   
SvaraCitera

0:- av vårdnadshavare. studiebidrag  får jag förstås. 


   
SvaraCitera

200-300 kr i månaden. Jag är 17.


   
SvaraCitera
Kudhos

CSN, 2800 kr. Bara bidrag. Utgift: Busskort. Ibland mobil. Försöker klämma in 1500 i sparkontot.


   
SvaraCitera

får typ 2828 ngnting av csn 

utgifter:

bensin, parkering, spotify, mobiltank, tandläkarförsäkring, en del käk, busskort osv 

brukar ha över ett par 100 när jag låter bli att handla massa glass o skit  


   
SvaraCitera

när jag var lit1 typ under 18 så pantade jag burkar, snodde flak från en skola och pantade samt stal ps2-spel från elgiganten och sålde på eb games Rodnar 

hemsk människa


   
SvaraCitera

Under gymnasiet fick jag studiebidraget + mat på bordet och tak över huvudet.

Under det minns jag inte. Bara när jag var typ 10 och då var det 20spänn i veckan i runda slängar. 
Stal kinderchoklad ändå så gick runt...


   
SvaraCitera
fffff5

100 elr 200 i veckan


   
SvaraCitera

Är 15 och får 400 kr /månad, behöver inte köpa kläder eller andra nödvändiga saker 🙂


   
SvaraCitera

Får pengar när jag behöver så blir väl ca 1500 i månaden, det går oftast till lunch och fika... Mina föräldrar betalar kläder, mat, boende osv.

Känner mig äckligt bortskämd nu... Förlåt världen.


   
SvaraCitera

Studiebidraget, så mycket får jag varje månad. Inte mer inte mindre 🙂 eller jo om jag får för mig att ta ut det via ICA eller nått, då kostar det 25kr.


   
SvaraCitera

Får studiestöd och olika typer av ekonomiskt bistånd av kommunen


   
SvaraCitera
Nirak

Är 15 får 800 kr i månaden. Behöver egentligen inte göra något speciellt för att få det men hjälper ju såklart till hemma(lagar mat,plockar ur diskmaskinen,städar,bär in ved,tänder upp osv). Betalar allt själv men om jag verkligen behöver en ny vinterjacka så kan mamma lägga in lite pengar till det. Får även barnpension som jag tror är ca 300 kr i månaden. Men dom pengarna vill jag inte röra.


   
SvaraCitera

Är 14 bast och får 1000kr i månaden då jag betalar kläder själv. Dock om mitt rum inte är städat eller att jag bitchar emot mina päron får jag avdrag;)


   
SvaraCitera