Aviseringar
Rensa alla

Hur mkt månadspeng?


1050 förstås.


   
SvaraCitera

Jag började få hela mitt studibidrag när jag var 14-15 typ. Då skulle jag betala nöjen och spontana klädinköp osv. Morsan betalade dyra kläder, som jackor och skor, och så...

Innan dess brukade jag få tillstucket pengar när det behövdes, så hade ingen fast summa pengar att klara mig på (dock har jag aldrig varit särskilt slösaktig)

Nu har jag jobb, så det är lite annorlunda 😛 bor fortfarande hemma, får mat och husrum <3 men allt annat betalar jag själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

För mig är det - pokerförluster. Det brukar vara mellan 0-1000 månan, beroende på hur dåligt det går

Usch då, bara du inte blir beroende och får skulder. Spelar du när du är full eller? själv spelar man för det mesta på helgerna när andra är fulla, roligt när dom tiltar all-in's med 2, 7 os. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studiebidrag plus diverse extra pengar av mami. Det varierar ganska mycket. Men kanske det dubbla eller nåt.


   
SvaraCitera

Adde88:

Usch då, bara du inte blir beroende och får skulder. Spelar du när du är full eller? själv spelar man för det mesta på helgerna när andra är fulla, roligt när dom tiltar all-in's med 2, 7 os.

Evul, låter som det är sånna som mig du spelar mot xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

Evul, låter som det är sånna som mig du spelar mot xD

Haha! [bigsmile]


   
SvaraCitera

227 000:-
Extraknäcker som lyxfnask.


   
SvaraCitera

Har inte vecko/månadspeng. Får det jag behöver/vill ha istället.


   
SvaraCitera

Jag får studiebidraget + underhåll av pappa.


   
SvaraCitera

Studiebidrag på 2500.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1050+ det jag jobbar


   
SvaraCitera

thestyle:

hur mycket får ni i vecko/månadspeng?

300kr av farsan höhö lite men jag jobbar ändå så får typ 5-600 per månad.
E 14 år.


   
SvaraCitera

900 spänn i månaden. sjutton år. blabla. får betala allt själv, kläder, nöjen, egna resor. de betalar typ mat, husrum, ridningen. och ibland skjuter de till för typ klippning och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Studiebidraget på 1050 Kr. Behöver dock inte betala mycket själv. Resor får jag för det mesta och även större klädinköp, skor, käk på stan etc. Blir rätt mycket över till nöjen.


   
SvaraCitera

Bortskämda snorungar...

iaf endel [tard]


   
SvaraCitera