Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket av det du upplever existerar innanför samt utanför ditt huvud?


Ämnesstartare

SPERMA666: tror jag kan föreställa mig känslan. är det korrekt att beskriva den som harmonisk?

på samma sätt som en välkoordinerad dans är harmonisk, möjligen. men spooky.

SPERMA666:
eller typ "motsatsen till LSD"?...

Mycket glad vad skulle det vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:
på samma sätt som en välkoordinerad dans är harmonisk, möjligen. men spooky.

Mycket glad vad skulle det vara?

Tänker ungefär att hallucinogener gör att man kommer längre från "yttervärlden" och längre in i sitt eget huvud medan stilnoct gör det motsatta Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666:

Tänker ungefär att hallucinogener gör att man kommer längre från "yttervärlden" och längre in i sitt eget huvud medan stilnoct gör det motsatta Rodnar

psykedelia ökar mängden intryck, överbelastar hjärnan med verklighet.

har ej tagit stilnoct men det verkar ge dissociativa symptom, bland annat försämrad sensorimotorisk förmåga. tillståndet svefnpurka beskriver låter som när verkligheten reduceras till en uppsättning rekvisita för drömtillståndets skådespel. man interagerar då med sina privata vanföreställningar och det gängse jaget krymper och glider undan till följd av att allt blir subjektivt. jaget relativiseras när det inte längre utgör absolut fixpunkt i en värld att navigera. 

det går att se på ditt sätt också. inget jag vågar försöka klä i ord, men du får gärna försöka om ovanstående inte övertalade dig att vända polariteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svar på frågan: jag gissar 50/50, annat vore förmätet.


   
SvaraCitera
reben

SPERMA666: tänker typ att man upplever världen utanför sitt huvud med verktygen innanför sitt huvud, och då borde det man upplever vara en blandning av saker utanför respektive innanför osv.

e alldeles för dum för sådana tankar =)

svarar: d varierar ^______^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666: Tänker ungefär att hallucinogener gör att man kommer längre från "yttervärlden" och längre in i sitt eget huvud medan stilnoct gör det motsatta

tvärtom. psykedelia intensifierar samspelet med omgivningen eftersom du bryter upp fördämningarna för intryck och associationer, men det är inte mindre verkligt. stilnoct är över huvud taget inte verkligt. eftersom man glömt bort sig själv förstås det inte att man kan förklara något som en egen vanföreställning och allt som upplevs komma utifrån än verkligt. så som osynliga andevareler som lever i duschmunstycket. eller väggar eller golv som får ersätta överjaget och visa vilken handling som är lämplig under en viss social situation.

df rqp: har ej tagit stilnoct men det verkar ge dissociativa symptom, bland annat försämrad sensorimotorisk förmåga. tillståndet svefnpurka beskriver låter som när verkligheten reduceras till en uppsättning rekvisita för drömtillståndets skådespel. man interagerar då med sina privata vanföreställningar och det gängse jaget krymper och glider undan till följd av att allt blir subjektivt. jaget relativiseras när det inte längre utgör absolut fixpunkt i en värld att navigera.

Tumme upp försökte uttrycka mig med något sådant först, men led av att det inte skulle ge spermasexsexsex en konkret bild av hur det känns. nu kanske det blir nyanserat.


   
SvaraCitera