Aviseringar
Rensa alla

hur mycket bryr du dig kring hur andra formulerar sig?


rik vit tjej:
"mina riktiga kompisar är på space camp så ah visst.... vi kan väl ses en stund...men jag ska hem o äta snart.."

"Åhhh vad roligt det ska få bli att träffa dig!!!

Eller vänta, så kan jag ju inte skriva. Då låter jag som att jag vill umgås med han hela tiden? Lol vad deppigt, för så är det ju inte.. Fast det ska bli väldigt kul

Amen såhär då:

Aa vi kan ses..

Nä.. fan va drygt..

Men typ:

""mina riktiga kompisar är på space camp så ah visst vi kan väl ses en stund men ska hem snart och äta

PERFEKT"


   
SvaraCitera
mynona

Icke, min individualism har gjort mig tolerant, så länge det som sägs är i enlighet med avsändarens personlighet - dvs inte falskt - och meningen framgår är jag nöjd. Fraser kan ju betyda olika saker för olika personer förstås, men jag dömer dem ju just så också. 

Jag tycker om ett fint språk, men det är inte nödvändigt - huvudsaken är att det är genuint. Jag kan rentav tycka illa om ett avancerat språk om det kommer från en snobb som uppenbarligt vill hävda sig med latinska fraser och liknande som ett sätt att visa överlägsenhet. Det inger mig mer förakt än ett primitivt språk


   
SvaraCitera
Kudhos

De två alternativen nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: PERFEKT"

: D

ingen vågar blotta sin stackars själ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Bar kallade du mig för haj?? :$

borde ja ha fattat va du menar me haj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

borde ja ha fattat va du menar me haj

Nää mynona skrev att du sa jag var som 1 haj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rätt tråd..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du e som en haj..blodtörstig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käft


   
SvaraCitera
mynona

Jaha det var en mer specifik fråga, jag läste bara titeln: 

rik vit tjej: gör det då någon skillnad för dig om personen svarar "ja det blir bra" eller "det kan vi göra"?

Det betyder samma sak för mig. Men det beror på vem som säger det. Folk talar på olika sätt, och beroende på vem som sade det skulle jag tolka meningen annorlunda. Jag säger ofta: "Det kan vi göra" och menar då helt enkelt ja, det är mer min typ av svar. Om någon annan använde den frasen kunde jag bli osäker om personen ifråga är lingvistiskt lagd och vår relation just då är instabil. Jag skulle nog bara säga: "Ja det blir bra" om det gällde en person jag kände att det var viktigt att vara uppmuntrande mot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

200_s.gif

"hello"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hajar tkr inte ens om blod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej du 

hajjar ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de känner lukten så tänker de åh nej någon är skadad och lider jag måste simma dit


   
SvaraCitera

Precis som bra människor


   
SvaraCitera