Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket cyklar du?


Ämnesstartare

Cyklandet minskar i Sverige, skriver DN. Mest minskar cyklingen på landsbygden och bland ungdomar.

Bland ungdomar mellan 15 och 24, som tidigare har varit den grupp som cyklat mest, ser man en nedåtgående spiral sedan mitten på 90-talet. Speciellt har skolresorna med cykel närmare halverats.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Bara på sommaren

Cyklade i stort sett alltid, överallt, när jag bodde i Malmö. Men i Stockholm har jag för det mesta huserat ganska långt från stan och det har därför inte blivit särskilt mycket cyklande. Dessutom känner jag mig inte helt trygg bland alla tokiga taxichaufförer och hetsiga hipstercyklister... 

Får också pendlingskort av jobbet, vilket nog har gjort mig lite mer bekväm.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Aldrig

skulle vilja cykla oftare men har ingen cykel eftersom den blir snodd inom en månad varje gång jag skaffar en ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2km om året kanske? till och från polarn som bor typ 200m bort ibland om det är bra väder/har brottom... 


   
SvaraCitera

Rätt sällan, brukar föredra att gå


   
SvaraCitera
reben

när jag e hos mina föräldrar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4000km i sommar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Varje dag...

...under den varmare årstiden så blir det ca 1 mil varje dag... minst... ofta mer! Vid längre turer uppåt 8 - 10 mil på en dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då och då... Cyklar till och från skolan samt ibland på fritiden när jag ska någonstans och känner att jag inte vill åka med skitbussarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Varje dag

Typ 10 mil i veckan kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte haft en cykel på 2 år så köpte vi en iår som hade lite luft, så aldrig just nu


   
SvaraCitera

Cyklade typ bara till skolan, men bara på fredagar p.g.a att vi slutade 5 minuter innan bussen skulle gå och då hann man knappt. Men nu ska jag börja gymnasiet och jag kommer inte orka cykla till stan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I sjuan cyklade jag 180 mil på en sommar. Sen fick jag nageltrång vilket tvingade mig lägga cyklingen på hyllan. Det höll i sig till nu ungefär (ska börja gymnasiet nu). Blir väl antagligen mer cykling nu varje dag då jag flyttar. Lära känna nya staden. 
Räcercykeln ska ju användas och inte bara stå Galen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Lite då och då

Bor i vad som sägs vara den största cykelstaden av dom alla i det här landet men har nog aldrig cyklat så lite som jag gjort sedan jag flyttade hit, hatar mest på alla cyklister som cyklar med röven. Har en gammal Crescent Compactcykel dock som används sparsamt.

På låg och mellanstadiet när jag bodde i en liten by i Dalarna då cyklade jag däremot nästan varje dag till skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig. Lärde mig aldrig som barn. 


   
SvaraCitera