Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket dricker en förälder?


Ämnesstartare

Hur mycket får en förälder dricka innan det räknas som missbruk enligt er?


   
Citera

Om man dricker varje dag.


   
SvaraCitera

Det bestämmer föräldern.


   
SvaraCitera

Hur fan kunde jag läsa frågan så fel!?


   
SvaraCitera

När farsan kommer hem från Tyskland och inser hur roligt det var att ta en öl, så gör han det hemma också. Där går gränsen.


   
SvaraCitera

när den tar ett första sup framför ögonen på mig


   
SvaraCitera

Srbija:

Om man dricker varje dag.

lol, skojaru?


   
SvaraCitera

Orb_Fiedeli:

Hur mycket får en förälder dricka innan det räknas som missbruk enligt er?

Det är olika från person till person och från man o kvinna. Män tål i allmänhet mer än kvinnor innan de blir fulla och blir konstiga, för en kvinna som är liten och inte väger särskilt mycket räcker det ibland med en lättöl innan hon blir full o super i sig mer efteråt.

Roslagsvatten AB:

lol, skojaru?

dock är det missbruk om den dricker varje dag (o blir full då, ett glas är "ok" då är det inte missbruk då den förmodligen inte blir full av det lilla) men på de föeläsningar jag varit på ang missbruk så räknas man som missbrukare om man dricker varje dag


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

lol, skojaru?

Vadå skojaru? Om man dricker varje dag i omåttlig mängd så anses det som missbruk?

Fan vad förvirrad jag blir, jag hade visste läst frågan rätt från första början [shake]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Orb_Fiedeli:

Hur mycket får en förälder dricka innan det räknas som missbruk enligt er?

jag tycket det är upp till varje person själv att bestämma hur mycket man dricker. Missbruksgränsen är väl som för alla andra, när man inte väljer att dricka utan måste.


   
SvaraCitera
blum
 blum

LightInDarkness:

för en kvinna som är liten och inte väger särskilt mycket räcker det ibland med en lättöl innan hon blir full

haha nej, ingen kan bli full på en lättöl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

jag tycket det är upp till varje person själv att bestämma hur mycket man dricker. Missbruksgränsen är väl som för alla andra, när man inte väljer att dricka utan måste.

Var går gränser för personer som inte kan sätta sina egna?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Orb_Fiedeli:

Var går gränser för personer som inte kan sätta sina egna?

Jag skulle säga att det är när personer och jobb/skola osv tar skada av att man inte kan låta bli spånken.


   
SvaraCitera

Lindblom:

haha nej, ingen kan bli full på en lättöl.

min mamma blev det gång efter gång så jo


   
SvaraCitera

Om den tar en klunk sprit det första den gör på morgonen.

LightInDarkness:

min mamma blev det gång efter gång så jo

Då måste hon ha druckit ca 20-30 st efter varandra och det borde hon ha blivit mer pissnödig än full av. Det är också stor skillnad på berusad/påverkad och full.


   
SvaraCitera