Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket får du tillbaka på skatten?


Jag har inte fått min deklarationsblankett än av någon anledning.
Jag tror att jag (om jag räknat rätt) kmr få tillbaka lite över 4000bupp


   
SvaraCitera

Betalar inte skatt.


   
SvaraCitera

Jillie Kaaret:

Skickade en "anmälan" om utträde men fick aldrig någon bekräftelse och har insett i efterhand att man skall få det så förmodligen så har jag varit med det senaste året trots allt.

jopp! du ska få bekräftelse från din lokala församling.
Fick ett roligt brev hem. [crazy]

Stringburka:

Du tjänar rätt bra va? Trodde kyrkoskatten låg runt 1%...

mm.. tjänar iaf inte dåligt..

men det känns ändå att dom har dragit kyrkoskatten även om ja gick ur? [surprised]


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Jag är så ung och oerfaren så jag tror bestämt att jag inte deklarerade alls detta året

Du får hem din deklaration, sen godkänner du den. Har du tjänat några vita pengar alls förra året så får du hem din deklaration.


   
SvaraCitera

Hepp, har inte fått någon deklarationsblankett. När skulle man ha fått den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle få tillbaka lite över 9000 kr vilket känns väldigt välkommet[bigsmile]. Nån som vet när man får pengara om man inte deklarerar över internet eller telefon?


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nån som vet när man får pengara om man inte deklarerar över internet eller telefon?

beror på hur mkt du hade att deklarera och hur ¨avancerat¨ det är. exempelvis jag kommer få min skatteåterbäring ganska sent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

beror på hur mkt du hade att deklarera och hur ¨avancerat¨ det är

Är mest inkomst av tjänst, och vissa fondandelar. Har även en NE-blankett att fylla i också.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Är mest inkomst av tjänst, och vissa fondandelar. Har även en NE-blankett att fylla i också.

okej, är icke bra på sånt dock, mer morsan som kan det mer exakt, tror hon iaf nämde att de första skulle få i början av juni dock, så räkna iaf inte med att få innan dess

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

The_gunslinger:

Är mest inkomst av tjänst, och vissa fondandelar. Har även en NE-blankett att fylla i också.

eftersom du körde på det vanliga sättet skulle jag dessvärre gissa på augusti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

10 600 :- mofo vilken härlig sommar det kommer bli [bigsmile]


   
SvaraCitera
Issen

5500


   
SvaraCitera

drygt 9, går till hyran [y]


   
SvaraCitera

7500 ungefär.[y]


   
SvaraCitera

Runt 5000.


   
SvaraCitera

6.2k


   
SvaraCitera