Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket frånvaro?


Ämnesstartare

Hur mycket frånvaro är det man ska ha minst för att inte få studiebidraget en månad?

I dagar?

Finns det chans att man får det indraget om man är borta en halv dag/vecka?

[surprised]


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är procent som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

ur mycket frånvaro är det man ska ha minst för att inte få studiebidraget en månad?

20%

xKiTTiEHx:

I dagar?

Helt omöjligt att säga, beror ju helt på hur mycket lektioner du har varje dag.

xKiTTiEHx:

Finns det chans att man får det indraget om man är borta en halv dag/vecka?

Nej. Innan dom snor dina pengar måste dom ha ett möte med dig, där du får en varning etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Finns det chans att man får det indraget om man är borta en halv dag/vecka?

[surprised]

tror jag inte[zzz] jag är borta typ så mycket och jag har inte märkt av något[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

Helt omöjligt att säga, beror ju helt på hur mycket lektioner du har varje dag.

aha. det är asjobbigt att räkna ut ju. 🙁

Gud_:

Innan dom snor dina pengar måste dom ha ett möte med dig, där du får en varning etc.

jaha, bra att man får en varning innan så de inte bara tar pengarna, det var så jag trodde det var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

jag är borta typ så mycket och jag har inte märkt av något[rolleyes]

wei, hoppas att det inte är så då. för jag är också borta så mycket ungefär, hittils har det inte hänt något för mig heller men jag har alltid tänkt att de inte är så himla hårda med sånt nu i början av terminen, men man vet ju aldrig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

wei, hoppas att det inte är så då. för jag är också borta så mycket ungefär, hittils har det inte hänt något för mig heller men jag har alltid tänkt att de inte är så himla hårda med sånt nu i början av terminen, men man vet ju aldrig. [smile]

haha, vet de som typ är i skolan typ en timme i veckan ungefär men ändå inte får indraget[zzz] så du behöver nog inte oroa dig[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

haha, vet de som typ är i skolan typ en timme i veckan ungefär men ändå inte får indraget[zzz] så du behöver nog inte oroa dig[party]

okej, det låter jättebra! då kanske jag kan göra till en vana att jag får skolka halva dagen på t.ex måndagar, för jag behöver verkligen få sova ut nån dag tycker jag iallafall! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

okej, det låter jättebra! då kanske jag kan göra till en vana att jag får skolka halva dagen på t.ex måndagar, för jag behöver verkligen få sova ut nån dag tycker jag iallafall! [no-no]

tycker jag du behöver[no-no] skolkar halva dagen lite när jag känner för det[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

tycker jag du behöver[no-no] skolkar halva dagen lite när jag känner för det[blush][blush]

okej, men tack iaf, nu har jag inte dåligt samvete längre över att jag är hemma nu. [blush] hehe, samma här. stannar hemma lite när jag har lust liksom. [cute] och man kan ju ta med sig böckerna hem och plugga, så ligger man inte efter heller sen. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

nu har jag inte dåligt samvete längre över att jag är hemma nu. [blush]

haha är också[blush]

xKiTTiEHx:

och man kan ju ta med sig böckerna hem och plugga, så ligger man inte efter heller sen. [party]

ja precis[party] men jag brukar dock bara intala mig att jag ska göra det, men sen så gör jag inte det ändå[blush] *självdicipliiiin*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En månad = 30 dagar.

- 4 helger/ 8 dagar = 22 dagar i månaden.

Du måste ha 80% närvaro <----> alltså får du vara frånvarande 20%.

Det betyder väl *dålig på huvudräkning* att du får vara borta i 4,4 dagar. Så vi säger 4 dagar + lite spridda förseningar är vad du kan få?

Jag hade precis 19% frånvaro i 2an, *stolting*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

procent kompis.
över 10% och csn blir informerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

aha. det är asjobbigt att räkna ut ju. 🙁

Du måste ju få frånvarolappar på något sätt? School soft eller något. Där står det hur mycket procent som du varit borta.


   
SvaraCitera

men det är väl per månad de räknar?


   
SvaraCitera