Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket frånvaro?


Jag låg på stadiga 17% frånvaro hela trean. Jag hade en klasskompis som var borta över 20% men jag tror han fick behålla sitt bidrag ändå. Han kanske hade speciella skäl till sin frånvaro, vem vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Över 20% ogiltig frånvaro och dom kontaktar CSN men bidraget ryker inte direkt enligt min erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

jaha, bra att man får en varning innan så de inte bara tar pengarna, det var så jag trodde det var.

Sen varierar det från person till person, vissa elever får sitt dragna snabbt, jag personligen ligger en bra bit över 20 och har kvar mitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Hur mycket frånvaro

ställde du inte denna frågan i augusti ? [crazy]

Gud_:

20%

[y]

men det är inte värt o skolka! been there, done that säger jag bara [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

haha är också[blush]

[blush][smile]

postis_per:

men jag brukar dock bara intala mig att jag ska göra det, men sen så gör jag inte det ändå[blush] *självdicipliiiin*

haha, jag med, hade tänkt ta med mig massa böcker hem idag men tog bara hem glosboken[blush]

Violine:

att du får vara borta i 4,4 dagar.

okej, det låter bra. är typ så mycket jag är borta. :3

Violine:

Jag hade precis 19% frånvaro i 2an, *stolting*

haha, vilken tur!

Harpyja:

Du måste ju få frånvarolappar på något sätt? School soft eller något. Där står det hur mycket procent som du varit borta.

heh, nej det har jag inte fått.

DPope:

ställde du inte denna frågan i augusti ? [crazy]

nej ? eller jo det kanske jag gjorde. [rolleyes] men jag fick aldrig reda på hur de var iaf, vad jag minns :S

DPope:

men det är inte värt o skolka! been there, done that säger jag bara [blush]

ah, jag har också erfarenhet av det då jag hade ca 80% frånvaro i högstadiet och alltså går om detta året. [sad] det känns inte bra, men det är inte så himla lätt att gå i skolan när man är sjukt skoltrött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

haha, jag med, hade tänkt ta med mig massa böcker hem idag men tog bara hem glosboken[blush]

haha busigt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

men jag fick aldrig reda på hur de var iaf, vad jag minns :S

jo det fick du visst 😛 om det nu var du som skrev, vilket jag är ganska så säker på 😛

xKiTTiEHx:

det känns inte bra, men det är inte så himla lätt att gå i skolan när man är sjukt skoltrött.

ne jag vet.. var skoltrött under alla gymnasieåren o all skit hemma gjorde ju inte saken bättre [rolleyes] men man får faktiskt kämpa lite [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

nu i början av terminen

Vi slutar väl ändå snart? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schizofrenutter:

Vi slutar väl ändå snart? [no-no]

menade såklart början av det här läsåret, eller nej inte läsåret, men eh! början av den här tiden man går i den klassen man går i nu, tills skolavslutningen. så är det början. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

haha busigt[blush]

busig ska man vara, ibland [blush][cute]

DPope:

jo det fick du visst 😛 om det nu var du som skrev, vilket jag är ganska så säker på 😛

jaha, men fick reda på bara procenten och inte typ i dagar och så, som jag ville veta. [sad]

DPope:

ne jag vet.. var skoltrött under alla gymnasieåren o all skit hemma gjorde ju inte saken bättre [rolleyes] men man får faktiskt kämpa lite [y]

ja, men så himla lätt äre ju inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

men fick reda på bara procenten och inte typ i dagar och så

men det är ju procent det räknas i, som flera redan sagt [wink]

xKiTTiEHx:

ja, men så himla lätt äre ju inte!

har icke påstått det.. men av erfarenhet så tkr jag att det är bättre att du får bra betyg ist för kassa som jag fick [smile] iof fick jag bra betyg på högstadiet, men ändå [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

menade såklart början av det här läsåret, eller nej inte läsåret, men eh! början av den här tiden man går i den klassen man går i nu, tills skolavslutningen. så är det början.

Jo, för det är väl snart jullov hoppas jag :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

men det är ju procent det räknas i, som flera redan sagt [wink]

ja, men jag ville ju veta ungefär hur många dagar det är okei att skolka. 🙁

DPope:

har icke påstått det.. men av erfarenhet så tkr jag att det är bättre attd u får bra betyg ist för kassa som jag fick [smile] iof fick jag bra betyg på högstadiet, men ändå [cool]

ja, det är väl klart att det är bättre att få bra betyg än dåliga. men men, jag har inte tänkt att jag inte kommer få bra betyg, utan jag hinner ju med allt osv, så det är inte det jag oroar mig över utan snarare att inte få studiebidraget. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schizofrenutter:

Jo, för det är väl snart jullov hoppas jag :<

ja det är det. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

hur många dagar det är okei att skolka. 🙁

då är mitt svar 0 dagar [y] skolkandet gör inget bra.. du blir bara latare och latare och orkar inte kämpa sen [n]

xKiTTiEHx:

inte få studiebidraget.

sluta skolka så behöver du inte oroa dig 😉


   
SvaraCitera