Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket göra ni för eran partner?


Ämnesstartare

Hejsan. Jag och min tjej har varit tillsammans i nästan två år. Vi har ett serriöst förhållande men på sista tiden har det varit lite svajigt. Jag har gått runt och varit deprimerad utav olika anledningar. Dock så blir jag inte lika deprimerad när jag är med henne, hon får mig att tänka på annat.

För ett tag sen så var det så att jag var jätte ledsen och nere, jag kände att vi hade träffat varandra för lite. Vi pratade på Skype och jag grät i 20 minuter nonstop och sa att jag saknade henne och ville träffa henne så fort som möjligt.

Tyvärr så gick inte det eftersom hon. Skulle träffa en av sina bästa kompisar dagen efter(Som dessutom är en kille). Alltså så skulle jag vänta två dagar för att få träffa henne. Vill tillläga att hon inte hade träffat sin kompis på ett halv år, så det kanske var därför hon valde honom istället för mig

Jag tycker så klart att det är skit jobbigt att min flickvän prioriterar sin kompis framför sin förtvivlade pojkvän. Är det jag som ställer för höga krav, eller varför tycker jag att det är jobbigt hon har gjort som hon har gjort?

Har nägon av er varit med om liknade händelser? Hur skulle ni aggerat i denna situation?

Vill också poängtera att jag inte är svartsjuk på honom eller något sånt. Hade han varit den deprimerade så hade jag haft fullt förståelse för om hon valde att honom instället för mig.

Alla svar uppskattas.[smile][love]


   
Citera

Hade det varit omöjligt att hinna träffa er båda?


   
SvaraCitera

Komplett:

Vill också poängtera att jag inte är svartsjuk på honom eller något sånt.

Komplett:

Skulle träffa en av sina bästa kompisar dagen efter(Som dessutom är en kille).

[confused]

Hade det varit annorlunda om hon var tjej?


   
SvaraCitera

Ja hon hade väl redan bestämt med honom, och bara för att man är i ett förhållande får man ju inte högsta rätten på all tid 😮
Men ja det att du grät borde ju vara svårt att säga nej till

Själv så skulle jag rådfrågat någon, o pratat med kompisen om man kunde träffas en annan dag etc


   
SvaraCitera

Vad jobbigt. Försök att jobba på ditt dåliga mående utan hennes hjälp, för du behöver klara dig på egen hand för din egen skull men också för att hon inte ska känna att hon har något slags ansvar för dig. Det blir väldigt jobbigt för henne också. Det är väl klart att du blir ledsen av att bli bortprioriterad även om hennes anledning var legitim, men låt det inte gå ut över er eller henne.

Vanligtvis brukar man ju agera rätt ologiskt när man mår dåligt, hade tex varit förståeligt om du blivit arg eller mer ledsen.

Jag vet inte själv hur jag hade gjort. Hade kollat med vännen om hen kunde en annan dag först och hade inte det gått så hade jag nog försökt uppmuntra min bf utan att ses, för det vill man ju ändå göra av kärlek och omtänksamhet. Men hade han blivit sur och attackerat mig och sagt att jag var elak som inte ville avboka kompisen osv så hade jag nog inte ens haft lust att uppmuntra honom, så det kan också vara en sak att ha i minnet.

Så försök ta hand om ditt dåliga mående så tror jag nog att ert förhållande bara kan bli bättre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Hade det varit omöjligt att hinna träffa er båda?

Ja och nej. Jag jobbade den dagen. Fram till fem. Hon skulle käka middag hos honom. Hela familjen också för den delen. Men hon åkte till honom runt lunch tid. Sen så kom juh resten av hennes familj dit för att dom känner varandra och var där till två tiden på natten. Jag skulle jobba dagen efter.

S3ON:

Hade det varit annorlunda om hon var tjej?

Egentligen inte. Ville bara lägga ut alla detaljer så att händelsen inte skulle bli vinklad på något sätt.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag hatar mig själv lite för att jag skriver detta, för jag vet precis hur töntigt och besserwisseraktigt det låter, men när man är 17 tenderar man att kunna ta saker lite väl seriöst. Ska man lyckas stå ut med en annan människa i flera år får man lära sig att inte vara så melodramatisk och att kunna släppa saker som inte spelar någon roll. I detta fall tycker jag att det låter som en skitgrej att din flickvän valde att umgås med någon annan än dig. Du kan inte lägga ansvaret för att du ska må bra på någon annan än dig själv, och ibland får man respektera att ens partner har andra saker för sig. Jag tycker att det låter fullständigt förståeligt att hon valde att träffa en kär vän som hon inte träffat på 6 månader, när ni lika gärna kunde träffas dagen efter eller något.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag hatar mig själv lite för att jag skriver detta, för jag vet precis hur töntigt och besserwisseraktigt det låter,

Det gör det inte desto mindre sant för det.
Så well said.


   
SvaraCitera

Komplett:

Egentligen inte. Ville bara lägga ut alla detaljer så att händelsen inte skulle bli vinklad på något sätt.

Vart ju precis så det blev nu pga dina detaljer.. Jag tror allt du är lite svartsjukt.. Inte särskilt konstigt alls då du verkar lite av en vekling. (inget illa menat)

Då min hjärna inte riktigt fungerar som din kan jag dessvärre inte komma med något tips som gynnar dig..

Förmodligen känner inte denna tjej lika mycket för dig som du känner för henne.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Vad jobbigt. Försök att jobba på ditt dåliga mående utan hennes hjälp, för du behöver klara dig på egen hand för din egen skull men också för att hon inte ska känna att hon har något slags ansvar för dig. Det blir väldigt jobbigt för henne också. Det är väl klart att du blir ledsen av att bli bortprioriterad även om hennes anledning var legitim, men låt det inte gå ut över er eller henne.Vanligtvis brukar man ju agera rätt ologiskt när man mår dåligt, hade tex varit förståeligt om du blivit arg eller mer ledsen.Jag vet inte själv hur jag hade gjort. Hade kollat med vännen om hen kunde en annan dag först och hade inte det gått så hade jag nog försökt uppmuntra min bf utan att ses, för det vill man ju ändå göra av kärlek och omtänksamhet. Men hade han blivit sur och attackerat mig och sagt att jag var elak som inte ville avboka kompisen osv så hade jag nog inte ens haft lust att uppmuntra honom, så det kan också vara en sak att ha i minnet.Så försök ta hand om ditt dåliga mående så tror jag nog att ert förhållande bara kan bli bättre.

Jag blev inte arg på min tjej. Jag sa bara att jag saknade henne, och att jag gärna ville ses så fort det gick. Var på hon sa att vi skulle träffas om två dagar. Efter det så började jag bara gråta av förtvivlan, utan att säga något.

Som jag skrev så har vi varit tillsammans i snart två år. På den tiden så har vi ALDRIG bråkat. Även om hon har gjort något jag inte tycker om så har jag inte gjort något big deal av det eftersom det ändå bara kan leda till bråk. Jag har alltså gjort allting för att undvika konflikter. Vilket jag har lyckats 100% med.

Jag har inte heller talat om att jag blev besviken på henne.

Innan jag gör det så vill jag helt enkelt ha lite input om jag har för stora krav eller inte? Har jag det så är det bara att gå vidare och försöka skita i det

[smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

S3ON:

Vart ju precis så det blev nu pga dina detaljer.. Jag tror allt du är lite svartsjukt.. Inte särskilt konstigt alls då du verkar lite av en vekling. (inget illa menat) Då min hjärna inte riktigt fungerar som din kan jag dessvärre inte komma med något tips som gynnar dig..Förmodligen känner inte denna tjej lika mycket för dig som du känner för henne..

Jag har känt svartsjuka, ja. Men jag är inte svartsjuk på honom. Dom två har varit kompisar i flera år. Finns inget jag kan göra åt det.

Hon svikit mig en gång förut. Det är anledningen till att jag är deprimerad. Men det hade inte något som helst att göra med hennes kompis. Så jag har känt svartsjuka pga värre grejjer än det här. Och det jag känner nu är inte svartsjuka


   
SvaraCitera

Komplett:

Jag har inte heller talat om att jag blev besviken på henne.

Innan jag gör det så vill jag helt enkelt ha lite input om jag har för stora krav eller inte? Har jag det så är det bara att gå vidare och försöka skita i det

nej okej, men det är bra. jag var osäker på hur din reaktion var och utgick från att du blev ledsen osv. men står fortfarande vid att du ska försöka jobba på ditt dåliga mående, liten utgrening från din första frågeställning men ändå viktigt.

läs det åtta skrivit och ignorera det s3on skrivit. man ska ju ställa upp för varandra men man kan inte kretsa hela ens liv kring varandra. i just det här fallet kunde du alltså inte kräva av henne att avboka kompisen för ni skulle ändå ses någon dag senare och du måste kunna ta hand om dig själv.

eller vad säger du?


   
SvaraCitera

Komplett:

Finns inget jag kan göra åt det.

Då vill du sära på deras förhållande alltså..

Komplett:

Hon svikit mig en gång förut. Det är anledningen till att jag är deprimerad

På vilket vis? Man förlåter inte otrogenhet! [no-no]

Vad tros hon ha för förmåner i ett förhållande med dig? Du blir utnyttjad!

Tuffa till dig lite och visa satmaran vart skåpet skall stå! [smile]

Missförstå mig inte nu, du skall icke använda våld i någon som helst avsikt.


   
SvaraCitera

S3ON:

satmaran

alltså vet du ens om att det finns ett annat kön än ditt eget? har du skådat något sådant i ditt liv? snälla, uttala dig inte. försök inte ens.


   
SvaraCitera

honolulu:

snälla, uttala dig inte. försök inte ens.

Varför försvarar du henne? [sad]


   
SvaraCitera

honolulu:

läs det åtta skrivit och ignorera det s3on skrivit

That.


   
SvaraCitera