Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket kommer det här att skada?


Ämnesstartare

Jag har alltid duschat håret varje dag och sedan torkat håret och kört med värmeborste eller plattat. (Varje morgon innan skolan) Vilket resulterar att mitt hår är otroligt nött och bränt.

Jag klipper topparna ganska ofta och bleker blonda slingor i håret. Men nu har jag tänkt börja duscha håret såhär: Där jag har satt X kommer jag duscha håret.
Men för att mitt hår ska hålla sig stylat måste jag platta det, så om jag efter varje duschning sätter i en hårpackning, låter håret självtorka och sedan plattar det, kommer det här bli bättre i längden än om jag duschar varje dag och bränner håret? Det känns som att det vart en ganska bra plan [blush]

Måndag kväll: X (Träning på kvällen)

Tisdag

Onsdag kväll: X (Träning på kvällen)

Torsdag

Fredag kväll: X

Lördag

Söndag kväll: X (Träning på kvällen)

Jag tränar alltså på söndagkväll och duschar då efter träningen och LÅTER HÅRET SJÄLVTORKA och har så hela måndagen. Sen på måndagskvällen tränar jag och duschar håret samt plattar det, då håller det sig hela tisdagen och onsdagen och sedan på kvällen efter jag tränat duschar jag det och plattar så det håller sig hela torsdagen och fredagen, och sen innan partei på fredagen så duschar jag håret.

Haha, fan det vart ju bra! Dock vet jag inte om jag kommer klara det, att ha oduschat hår.. blä!

Men vad tror ni, kommer mitt hår bli mindre nött än om jag duschar det varje dag hela veckan? 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

tygskor:

Men vad tror ni, kommer mitt hår bli mindre nött än om jag duschar det varje dag hela veckan? 😉

sluta platta?

hårinpackningar och sån skit funkar itne i längden.
låt ditt hår vila.

jag vet själv hur det är att vara mer eller mindre beroende av plattåg och att tvätta håret varje dag men det är itne svårt att ta sig ur.
har man en snygg klippning så svänger sig håret på ett snyggt sätt utan att man plattar det och det ser mer naturligt och avslappnat ut.

ju oftare man tvättar sitt hår ju snabbare blir det fett. försök ta så långa pauser du kan mellan tvättarna, typ på ett lov kanske så håret får tillbaka sin egen förmåga att återfukta sig utan att det blir fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du förstör ditt hår hälften så mycket[wink]


   
SvaraCitera
Kudhos

sluta platta, sluta bleka och använd vårdande shampoo & balsam.

hur svårt att är det att förstå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

sluta platta, sluta bleka och använd vårdande shampoo & balsam.

hur svårt att är det att förstå?

fortfarande så går jag inte utbland folk med ett fluff på huvudet, hur svårt är det att förstå?


   
SvaraCitera
Kudhos

tygskor:

fortfarande så går jag inte utbland folk med ett fluff på huvudet, hur svårt är det att förstå?

sjukt svårt att förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tvättar håret varannan dag, fönar då och lockar/fönar rakt. använder värmeskydd och inpackning varje gång jag tvättar.

mitt hår blir inte alls snabbt slitet[y]


   
SvaraCitera

addictive:

använder VÄRMESKYDD

vad använder du för värmeskydd då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3cia:

vad använder du för värmeskydd då?

hm ja brukar använda en från l'óreal. typ en rosa. finns en som är till för att locka och en som är till för att platta. har båda o tar den som passar till d ja tänkt göra[bigsmile]. typ hot straight/hot curl nånting heter dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera