Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket krävs?


Ämnesstartare

Hur mycket (vin) måste man dricka för att bli lite skönt avslappnad sådär? alltså om man aldrig har druckit alkohol innan. Ett halvt glas? Det blir inte för mycket då?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skulle druckit max 1.5 dl till att börja med. Vänta typ 45-60 minuter och om du inte känner dig skönt avslappnad så drick långsamt lite till. Glöm inte att det tar ett tag innan alkoholen du fått i dig känns av. För att vara på den säkra sidan så kan du ju dricka lite, vänta länge, dricka lite till vänta länge, tills du uppnått den effekt du vill. Men mind you, jag är ingen expert så ta mina råd med 1 nypa salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men tack iaf, det låter bra


   
SvaraCitera

beror på hur starkt vinet är


   
SvaraCitera

tänk att det tar minst tjugo minuter för dig att börja känna av alkoholen. Så drick riktigt långsamt och känn efter allt eftersom.


   
SvaraCitera

håller med ensamvarjen, fast det beror på hur mycket du väger och hur mycket fett du har, vilket kön osv. Jag skulle dricka ett glas (alltså vinglas med lagom mängd och inte till bredden raggarstyle) och vänta en kvart/20 min till nästa. Om du är en tjej på 165cm skulle jag nog inte rekommendera mer än 3-4 glas på en kväll, några extra om du är en 2m lång kille. Första fyllan är svår att kontrollera så man gör lätt misstag om man inte tar det varligt.


   
SvaraCitera

mindre än ett halvt glas tror jag


   
SvaraCitera

alltså. vin är ju inte så jävla gott så smutta typ på det och ja, försök ta typ en timme på dig för det första glaset. minst. 


   
SvaraCitera

beror ju jättemktpå hur starkt vin du har också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nåt bra nybörjarvin? 🙂


   
SvaraCitera

jag skulle säga ett helt glas. 


   
SvaraCitera

VarMedMig:

nåt bra nybörjarvin? 🙂

varm och kall haha. 


   
SvaraCitera

stereo total: varm och kall

Glatt skålande


   
SvaraCitera

Det har säkert sagt förut i tråden. Men hur påverkad man blir skiljer sig från person till person genom kroppsmassa och annat. 

Grejen med alkohol är ju också att verkningstiden är så helvetes jävla lång.. Så dricker du en viss mängd av något känner du inget förens 30-60 minuter efteråt..

Vid denna tidpunkt kan du antingen ha druckit lagom, för mycket eller för lite.. 

Du måste testa dig fram!! De flesta spyr av överdosering osv några gånger innan man hittar rätt mängd! 

Sen finns det annat som påverkar också givetvis, dricker du oftare behöver du mer för samma berusning osv.. 

Jag dricker typ 1 gång i månaden och har kommit fram till att en flaska 350ml (whiskey 40%) under en lång kväll på 6 timmar förtäring räcker gott och väl.. 

    


   
SvaraCitera