Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket krävs för att anmäla?


Ämnesstartare

Hej! Jag har bara en fråga, en kille jag "känner" har skrivit till mig ett antal gånger att han skulle vilja våldta mig / att ifall jag kommer till honom skulle han våldta mig. Skulle jag kunna anmäla honom för det och isf för vad?

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Om det finns ett allvar bakom det så kan man anmäla för ofredande eller olaga hot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan anmäla folk för allt.
Det enda som händer är att inget händer om det inte är mycket nog [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan spara det han har skrivit för bevismaterial.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag vet. men undrar bara om det går som hot, eller trakaserier, eller sexuellatrakaserier eller vad liksom..


   
SvaraCitera

Hörde om en tjej som blev våldtagen av en neger och sen blev ihop med honom[shake] weird shit

BTw Om du anmäler honom och han åker fast får han kanske böter och har större anledning att våldta dig. AMEN det är ju så det fungerar i Sverige, aningen betalar man böter elr så sitter man 2 år och kommer ut efter 9mån pga bra beteende[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rand000m:

Jo jag vet. men undrar bara om det går som hot, eller trakaserier, eller sexuellatrakaserier eller vad liksom..

kanske du hamnar i ett trevligt förhör under en inspelning. Samtidgigt ska du berätta hur du upplever de ovan nu nämnde. Överdriva är alltid bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rand000m:

Jo jag vet. men undrar bara om det går som hot, eller trakaserier, eller sexuellatrakaserier eller vad liksom..

Det bestämmer polis och åklagare. Det är bah slå en signal till 114 14 så får du snacka med en polis. Är öppet dygnet runt för rådgivning, anmälningar osv... Fast brukar va kö på nätterna för då är det typ bara en snut i hela sverige som sitter å svarar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Hörde om en tjej som blev våldtagen av en neger och sen blev ihop med honom[shake] weird shit

Vad spelar det för roll att han är färgad? Om det är sant att han våldtog henne så är det ju hemskt.

ont ja du kan anmäla för olaga hot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anmäl. Är du osäker för vad så är det ju bara förklara hur det ligger till (vilket du ju ändå måste) och polisen kommer avgöra vad det ska anmälas som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Hörde om en tjej som blev våldtagen av en neger och sen blev ihop med honom[shake] weird shit

lol va. en person menar du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Hörde om en tjej som blev våldtagen av en neger och sen blev ihop med honom weird shit

Behöver du kalla personen för "neger"? :s


   
SvaraCitera

isola:

Vad spelar det för roll att han är färgad?

Ingen roll men eftersom du pekade ut det är ju du mer rasfixerad än jag[confused] Berättade storyn som jag hört den, visst det kan ju vara rykte men enligt folk var dom väldigt öppna med det[shake]

Det finns något som heter rasistisk om man ger svara gula och bronsfärgade människor för mycket gulligull. Jag ser människor som människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Behöver du kalla personen för "neger"? :s

Han kanske var det [party]


   
SvaraCitera

Anura:

Behöver du kalla personen för "neger"? :s

vafan har kallat folk för neger hela mitt liv, tänker mig självklart för mig, vill ju inte direkt provocera folk i onödan.

ToxicWithaHintOfSteam:

Berättade storyn som jag hört den


   
SvaraCitera