Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket pengar får invandrare?


Ämnesstartare

Mollybolly: Tycker det är konstigt att elever som går sär får mer pengar än vi som inte gick sär också t.ex. så det är inte just flyktingarna utan jag vet att det sägs mycket runt det.

Detta är, vad jag vet, felaktigt att det får 7K bara sådär.
För tiden på skolan är det nog liknande summa pengar men sen får föräldrarna en extra slant med tanke på att man ibland behöver hjälp med/för barnet. Inte som att barnen själva får pengarna i hand utan det är pengar som ska förvaltas på rätt sätt så att man betalar för det som barnet behöver, som t.ex korttidsboende m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: fast innan du hinner ¨åka till sverige blir du mördad av:

Konstigt då att det finns hur många invandrare som helst som åker på semester till Syrien direkt efter att ha fått PUT och sen kommer tillbaka till Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Detta är, vad jag vet, felaktigt att det får 7K bara sådär.
För tiden på skolan är det nog liknande summa pengar men sen får föräldrarna en extra slant med tanke på att man ibland behöver hjälp med/för barnet. Inte som att barnen själva får pengarna i hand utan det är pengar som ska förvaltas på rätt sätt så att man betalar för det som barnet behöver, som t.ex korttidsboende m.m.

Min kompis får 7000 och hyra. 🙂 Nu har jag inte exakta summor, men ungefär. Min kompis har svårt i ämnen och går därför sär annars fungerar hon som vem som helst. 🙂 Tycker bara det är så snett i samhället.


   
SvaraCitera

N3794N: Konstigt då att det finns hur många invandrare som helst som åker på semester till Syrien direkt efter att ha fått PUT och sen kommer tillbaka till Sverige.

du menar att syrien inte är en farlig plats?

de har ju familj där. inte så konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Min kompis får 7000 och hyra. 🙂 Nu har jag inte exakta summor, men ungefär. Min kompis har svårt i ämnen och går därför sär annars fungerar hon som vem som helst. 🙂 Tycker bara det är så snett i samhället.

Antar att din kompis är 18+, har eget boende och då med andra ord behöver pengarna till hyran, mat, räkningar m.m. Vilket inte är konstigt alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Antar att din kompis är 19+, har eget boende och då med andra ord behöver pengarna till hyran, mat, räkningar m.m. Vilket inte är konstigt alls.

Fast hon får hyra utöver. 😉 Det spelar ingen roll om en går i skolan. En får inte så mycket ändå, om en inte går sär. 🙂 Tycker du inte det är konstigt att t.ex. jag får mindre pengar än andra för att jag inte har fullständiga betyg pga. en diagnos? Eller att hemlösa fryser ihjäl ute och massa andra folk runt omkring får pengar? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Fast hon får hyra utöver. 😉 Det spelar ingen roll om en går i skolan. En får inte så mycket ändå, om en inte går sär. 🙂

Jo, en får så mycket om man söker t.ex försörjningsstöd.

Det handlar inte om att folk går omkring med pengar. Har man rätt till pengarna så är det inget konstigt med det.

Känns som att du skriver detta mer för att du får mindre pengar än din kompis snarare än att hemlösa har det sämre än någon med diagnos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Jo, en får så mycket om man söker t.ex försörjningsstöd.

Det handlar inte om att folk går omkring med pengar. Har man rätt till pengarna så är det inget konstigt med det.

Känns som att du skriver detta mer för att du får mindre pengar än din kompis snarare än att hemlösa har det sämre än någon med diagnos.

Genom soc menar du? 🙂 Nej, då får man 3000 och har man pengar över så får man inte lika mycket den månaden.
Dom har rätt till pengar, ja, men tycker det är så himla snevridet allting. 🙂 Tänk om Sverige tog bort VC och byggde tak över huvudet för hemlösa också? 🙂

Haha, jag skriver och ifrågasätter för att jag tycker att vårt samhälle är väldigt snett. 🙂 Jag får knappt några pengar överhuvudtaget. Och jag tycker det är väldigt konstigt hur man kan ta in så mycket invandrare utan att hjälpa hemlösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Genom soc menar du? 🙂 Nej, då får man 3000 och har man pengar över så får man inte lika mycket den månaden.

Bor du hemma så får du ca 3000 ja, men bor du ensam så blir det ca 10 000 med tanke på att du har hyra, räkningar m.m som ska betalas.

Mollybolly: Haha, jag skriver och ifrågasätter för att jag tycker att vårt samhälle är väldigt snett. 🙂 Jag får knappt några pengar överhuvudtaget. Och jag tycker det är väldigt konstigt hur man kan ta in så mycket invandrare utan att hjälpa hemlösa.

Pengarna delas upp beroende på behovet. Ja, man kunde satsa mer på utsatta som hemlösa men det är inte alltid så enkelt att dela upp rättvist.

Livet är inte rättvist heller, tråkigt nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Bor du hemma så får du ca 3000 ja, men bor du ensam så blir det ca 10 000 med tanke på att du har hyra, räkningar m.m som ska betalas.

Pengarna delas upp beroende på behovet. Ja, man kunde satsa mer på utsatta som hemlösa men det är inte alltid så enkelt att dela upp rättvist.

Livet är inte rättvist heller, tråkigt nog.

Jo, men dom som går sär får 7000 att använda. 🙂 Hennes kille bodde hemma och han fick 7000. Hon får 7000 utöver hyran.

Nä, men fortfarande. Kom igen, väl? 🙂 Så jävla skrämmande att regeringen blundar för dom hemlösa. Vi kan inte ta in hur mycket folk som helst, men självklart ska vi hjälpa till. Fint vore det väl om vi hjälpte dom hemlösa under tiden också. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Jo, men dom som går sär får 7000 att använda. 🙂 Hennes kille bodde hemma och han fick 7000. Hon får 7000 utöver hyran.

Nä, men fortfarande. Kom igen, väl? 🙂 Så jävla skrämmande att regeringen blundar för dom hemlösa. Vi kan inte ta in hur mycket folk som helst, men självklart ska vi hjälpa till. Fint vore det väl om vi hjälpte dom hemlösa under tiden också. 🙂

då är det ju antagligen sjukpenning hen får


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: du menar att syrien inte är en farlig plats?

Inte farligare än att de kan åka tillbaka. Eller att vissa föredrar Syrien framför obekväma asylboenden. Min poäng var dock att man inte nödvändigtvis blir mördad för att man åker dit.

tevepro: de har ju familj där. inte så konstigt.

Anledningen är irrelevant. Kan de åka tillbaka så kan de stanna där. Då är de inga flyktingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Och jag tycker det är väldigt konstigt hur man kan ta in så mycket invandrare utan att hjälpa hemlösa.

7-klövern bryr sig inte om utsatta svenskar. Det ingår i deras plan för folkutbytet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du rasist?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mkt


   
SvaraCitera