Forumet - Hur mycket plats tar Windows 7 x86 Ultimate RTM Final installerat?

Hur mycket plats tar Windows 7 x86 Ultimate RTM Final installerat?

2462 0 26

Spana också in:

BigBengtsson:

ok tack :) btw någon som vet varför jag inte kan skapa en partition på över 679mb på ,min Samsung Spinpoint 320GB med 100GB ledigt? :S

Ligger dina lediga 100GB redan i en partition? I sådana fall får du krympa den med 100GB så du får opartitionerat utrymme, sen skapa en ny partition :)
BigBengtsson:

Jo har gjort det med att krympa men i Vista kan jag tydligen bara krympa med 697mb ;S

Att krympa en partition skall gå utmärkt i Vista, kan du posta information om dina hårdiskutrymmen så blir det mer överskådligt? Dvs. alla partitioner och hur stora dessa är, hur mycket som är ledigt samt opartitionerat utrymme :)
Buddah:

Testa att fixa en boot-cd med Parted Magic på, boota från den och lek runt med partitionerna där istället. Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Tack :) ska kolla

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Testa att fixa en boot-cd med Parted Magic på, boota från den och lek runt med partitionerna där istället. Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Har testat det nu och så mkt jag kunde leta fram utan att veta någonting så kunde jag bara få loss 1 mb med PArtition Magic :( vad gör jag fel?