Aviseringar
Rensa alla

Hur mycket plats tar Windows 7 x86 Ultimate RTM Final installerat?


BigBengtsson:

testat det med men ingen skillnad

Testa att fixa en boot-cd med Parted Magic på, boota från den och lek runt med partitionerna där istället. Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Länk: http://sourceforge.net/projects/partedmagic/files/partedmagic/Parted%20Magic%203...


   
SvaraCitera
zIGGE

Buddah:

Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Den kan göra fler saker, men funktionerna till att krympa en partion fungerar på precis samma sätt 🙂


   
SvaraCitera

zIGGE:

Den kan göra fler saker, men funktionerna till att krympa en partion fungerar på precis samma sätt 🙂

Okaj, låter skumt dock att han inte kan krympa partitionen om han nu har 100gb ledigt ;/


   
SvaraCitera
zIGGE

Buddah:

Okaj, låter skumt dock att han inte kan krympa partitionen om han nu har 100gb ledigt ;/

Han har 100gb fri från data i en redan skapad partition och förstår inte vilken skillnad det gör.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Han har 100gb fri från data i en redan skapad partition och förstår inte vilken skillnad det gör.

Möjligt, förklaringarna här har ändå varit rätt så tydliga tycker jag. Men aja, får se hur han löser det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Testa att fixa en boot-cd med Parted Magic på, boota från den och lek runt med partitionerna där istället. Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Tack 🙂 ska kolla

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

Testa att fixa en boot-cd med Parted Magic på, boota från den och lek runt med partitionerna där istället. Funkar bättre än Vistas egen diskhanterare.

Har testat det nu och så mkt jag kunde leta fram utan att veta någonting så kunde jag bara få loss 1 mb med PArtition Magic 🙁 vad gör jag fel?


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Har testat det nu och så mkt jag kunde leta fram utan att veta någonting så kunde jag bara få loss 1 mb med PArtition Magic 🙁 vad gör jag fel?

Eftersom våra instruktioner inte verkar hjälpa, så tror jag det är bättre att du frågar någon kompis eller liknande som kan kolla på problemet på plats. Det är alltid lättare att åtgärda något som man kan se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Eftersom våra instruktioner inte verkar hjälpa, så tror jag det är bättre att du frågar någon kompis eller liknande som kan kolla på problemet på plats. Det är alltid lättare att åtgärda något som man kan se 🙂

Gjorde som du sa men eftersom mina kompisar inte är så begåvade inom datorområdet så var det inte mkt lönt men kollade i stället på ett annat forum och där sa dem återigen att jag skulle deframentera hårddisken så jag lät den göra det i ca 12 timmar och då fick jag loss hela 50GB i Partition Magic 8 🙂

Men nu har jag ett nytt problem då jag inte kan ge den nya partitionen en "bokstav" så jag har nu 50GB av min hårddisk som jag inte kan använda 🙁 nån som vet hur man gör? :S


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Men nu har jag ett nytt problem då jag inte kan ge den nya partitionen en "bokstav" så jag har nu 50GB av min hårddisk som jag inte kan använda 🙁 nån som vet hur man gör? :S

Då har du antagligen inte partitionerat utrymmet, utan du hara bara 50GB opartitionerat utrymme. Du måste partitionera utrymmet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Då har du antagligen inte partitionerat utrymmet, utan du hara bara 50GB opartitionerat utrymme. Du måste partitionera utrymmet 🙂

OKej 🙂 trodde jag hade gjort det för det står "preimär partiton" på Vistas Datorhantering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det fixade sig 🙂 Behövde bara ändra filsystemet. Men nu till en sista fråga...Kan jag installera ett annat OS (ex Win7) på den nya partitionen och på något vis välja vilket OS som ska bootas?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera