Forumet - Hur mycket rasar man?

Hur mycket rasar man?

2933 0 23

Spana också in:

Buddah:

En balanserad kost. Dvs. proteiner, kolhydrater, fetter och vitaminer. Det du skall kolla på är mängden kalorier som du behöver få i dig och anpassa kost/träning efter det.


Sånt där vet jag. Har spelat fotboll i typ 10 år.

MEN VAD.. Typ vad för slags mat, hårdmackor/fil? eller bara frukt. Jag vill se snabba resultat
Du skulle gå ner i vatten, fett och en stor del muskler, samtidigt som du kommer må piss.

En riktigt värdelös diet.

Att svälta sig tjänar aldrig någonting till. Du kommer få ett helt stört matbeteende och du kommer att äta upp dig till din kropps set-point igen när du inte orkar svälta, hålla igen och plåga dig mer.

Antagligen slutar det med att du om 1 år eller så väger mer än vad du gör nu.
beror väl på. själv har ja rätt lätt för att gå ner i vikt efetrsom jag tränar.

dessutom gör svält att:
*din kropp blir stressad och det samlas fett på magen
*du förlorar massa muskelmassa och därmed blir du slapp med lägre ämnesomsättning
*du får sömnproblem=tjockare
*du får risigare hår, ful hy, blir blek och får matt hud
*du förlorar mkt vattenvikt vilket inte ens ger så mkt resultat på kroppen, bara för att vikten går ner behöver man inte bli smalare
Det här är bara ett exempel men vill du gå ner i vikt, på ett hälsosamt sätt och fortfarande går bra så funkar det här för mig i alla fall.

Frukost: 2 knäckebrödsmackor eller grovt bröd med kalkon och grönsaker, fil, juice eller mjölk.

Mellanmål: En frukt

Lunch: Halva tallriken med grönsaker, en fjärdedel pasta, ris eller potatis och en fjärdedel kyckling eller kött. Mjölk som dryck, eller vatten.

Mellanmål: En frukt

Middag: Ungefär samma som lunchen.

Det tycker jag är ganska lagom, om man behöver gå ner i vikt på rätt sätt. Men jag vet ju inte om du ens behöver gå ner i vikt, men det här är rätt hälsosamt i alla fall.

Också tar du en snabb promenad på 30 minuter varje dag och två gånger i veckan så tränar du något riktigt jobbigt, typ spinning, jogging, lagsport eller nåt sånt.
låt oss räkna[party]

blåbärssoppa innehåller 45 kcal/100g, så äter du 3 dl sånt per portion är det 135 kcal/portion, dvs 270 kcal/dag. sen ett äpple tror jag innehåller ca 50 kcal. och 3*50=150. och 150+270=420kcal/dag.

om du är tjej och ungefär normalviktig borde du förbruka ca 1800 kcal/dag, det ger dig alltså ett dagligt kaloriunderskott på 1800-420=1380. alltså 9660 kcal i veckan

ett kilo kroppsfett innehåller ca 7000 kcal. så en sådan diet borde alltså gör att du går ner ca 9660/7000= 1.38 kilo i veckan[y]